- j.19 juni 2011 om 06:37
Beste mensen,
Ik heb al 3 weken last van een soort verkoudheid. Ik heb momenten dat het water om de haverklap uit de neus loopt. Het is geen snot maar heel dun doorzichtig vocht. Daarbij zit de neus ook verstopt. Volgens de dokter is het een normale verkoudheid maar ik heb zoiets nog nooit gehad. Ook niet dat het zolang duurt. Normaal is het binnen een week over.
Kent iemand dit?
8 reactiesReagerenAnoniem8 juli 2011 om 21:15Ja, dit is een normale neusverkoudheid die binnen 10 dagen vanzelf overgaat omdat het lichaam die tijd nodig heeft om afweer te ontwikkelen tegen het verkoudheidsvirus.
ReagerenAnoniem8 juli 2011 om 21:16[i]Voor een gewone verkoudheid hoeft u voortaan niet naar de praktijk te komen. Een gewone verkoudheid gaat vanzelf over, ook al kan het hoesten, niezen of snotteren soms eens een paar weken duren. Ook als een verkoudheid langer duurt of als het snot van kleur verandert, heeft het geen zin om antibiotica te gebruiken.
Als er bij een verkoudheid andere klachten ontstaan, kan dat een reden zijn om met de praktijk contact op te nemen: bijvoorbeeld bij benauwdheid, piepende ademhaling of sufheid, of bij koorts (temperatuur boven de 38°C) die langer aanhoudt dan vijf dagen (vijfmaal 24 uur). Wanneer u koorts gehad heeft en na enkele dagen opnieuw koorts krijgt, is dat ook een reden om contact op te nemen.[/i]
Bron: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBR8a.htm
ReagerenAnoniem23 april 2016 om 06:29Ik heb elk jaar rond dezelfde tijd van de lente,veel last van water neus.
Reageren
alleen in de ochtend bij het wakker worden.
dus wanneer ik aan de rand van mijn bed zit,en ik moet mijn hoofd buigen bv,om iets te pakken of te doen,komt er veel water uit mijn neus.het is geen verkoud.en ik krijg ook geen verstopte neus van.
kan iemand mij iets van vertellen.John (moderator)
23 april 2016 om 08:22Dat kan een allergie zijn. Ga met de klachten naar de huisarts
Reagerenanonim12 januari 2017 om 20:05Neus met lauw water en zout paar keer per dag wassen, als goed is gaat het over
ReagerenAnoniem25 september 2017 om 22:39Ik herken het ja ik heb het nu ook en om de haverklap komt er water uit me neus als ik er een glas onderzet zit het glas vol binnen een kwartier ik weet echt niet wat dit is of om er iets tegen te doen het is echt verschikkelijk irritant weet iemand wel wat ik er tegen kan doen mail het dan even naar [email protected] alvast hartelijk bedankt
ReagerenLoopneus19 juni 2018 om 17:00Ik heb dit ook, en het valt me steeds meer op dat het met het weer te maken heeft: het komt vooral voor – net voor of tijdens heftige temperatuur dalingen – of dan weer bij temperatuur verhogingen. Ook vaak als er onweer in de buurt zit. Ik denk dat het met Chemtrails en zendmasten te maken heeft…
ReagerenIndy23 december 2018 om 11:25ja idd heb Ik ook Weet alleen niet wat het is het gaat bij mij ook niet weg Met neusspray Ik heb wel gestoomt Maar Werkte ook Maar heel even…
Reageren