keel tong en oren

Anderhalve maand geleden witte aanslag achter op mijn tong, sindsdien is de aanslag geel geworden en is deze verder naar voren gekomen. Rond dezelfde tijd druk op mijn oren gekregen die na een week of drie over ging in een keelpijn met veel slijm die nu voelt als een brok in mijn keel. Heb nog steeds last van mijn oren en een droge mond.

Dokter heeft bloed test laten doen op diabetes etc maar niets te zien. Heeft vijf dagen geleden ook mijn oren uitgespoten maar eigenlijk is er niets veranderd.

Ben er een beetje klaar mee, wat moet ik hiermee doen.

Reageren

Een wat gele tong, een brok in de keel, keelpijn en druk op de oren zouden allemaal kunnen worden veroorzaakt door een hardnekkig virus. Op zich zijn de klachten niet erg zorgelijk maar daarom niet vervelend genoeg. Ik zou afwachten, zeker omdat de huisarts u onderzocht heeft en niets ernstigs heeft gevonden. Virale infecties gaan meestal vanzelf weer over, en bij u duurt het misschien wat langer dan de 10 dagen die er normaal voor staan. Ga bij uitbreiden van de klachten terug naar de huisarts voor eventuele behandeling van een bacteriële superinfectie.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: keel tong en oren

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe