Zoeken Vraag het forum

Last keel en oor

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jaap

Goedemiddag,
    Sinds 3 weken heb ik last van mijn keel en oor. Ik voel bij het slikken aan 1 kant van mijn keel een vervelend gevoel/pijn. Ook heb ik aan die kant mijn oor dicht. Het voelt alsof die dicht zit en doet soms pijn. Verder kan ik er prima mee horen. Als ik slik voel ik dat soms ook in mijn oor.
    Nu ben ik bang voor iets van kanker. Ik heb al eerder een vraag gesteld, maar de klachten houden lang aan.
    Ik ben zelf 29 jaar en heb een paar keer orale seks gegeven aan mannen en vrouwen. De eerste keer op mijn 23e. Kan hierdoor kanker zijn ontstaan?
    Ik maak me een beetje druk en vind mijn klachten wat vreemd. Hopelijk kunnen jullie iets meer duidelijkheid en geruststelling geven.

Groeten,

jaap

3 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Zoals ik vlgs mij ook al eerder heb genoemd: dat kan te maken hebben met een opgezette keel of neusamandel (eenzijdig) en of een scheef / asymmetrisch neustussenschot. Zijn allemaal “gewone” oorzaken.
    Denken aan kanker (en zker met een scheutje sex erbij als schuldgevoel?) is een ultieme angst opdrijvende gedachte die je dan misschien doet besluiten er eens een KNO arts naar te laten kijken.. ??

Reageren
    Jaap

Bedankt voor je antwoordt!
    Het klopt dat ik een angst ervoor heb en een schuldgevoel/ vervelende ervaring.ik ga aan de huisarts vragen of ik naar kno kan. Ik heb wel een wat scheve neus.
    Nog wel mijn vraag kun je na een periode van 6 jaar als van hpv kanker krijgen of moet dit langer duren? Ik zie online wat tegenstrijdige berichten.

Reageren
    Peter (huisarts)

Het HPV virus en kanker: bij baarmoederhalskanker is er een verband , maar met een latentietijd van 10-15 jaar.
    De overige soorten en latentietijden zijn: bij mond-/keel 20-30 jaar bij anuskanker 15-30 jaar en peniskanker tussen de 10-30 jaar.

Maar bedenk dat de meeste HPV infecties spontaan genezen binnen 1-2 jaar. Bovenstaande ontwikkelingen tot kanker gelden voor chronische infecties.

Reageren
Reageer op: Last keel en oor
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.