- Melanie13 april 2026 om 22:42
Goedenavond, Ik heb sinds een week last van iets wat in mijn keel zit, met slikken is het aanwezig. Soms een wat scherp gevoel, soms niet. Het gaat niet weg en heb er de hele dag last van. Wat zou dit kunnen zijn. Ik maak me erg zorgen, ben vandaag naar de huisarts geweest maar kan niks zien en zegt dat ik het minimaal 6 weken moet aankijken voor ik evt. naar kno arts kan. Ben heel bang dat het iets kwaadaardigs is, ik heb het nog nooit gehad. Kan u mij helpen?
3 reactiesReageren
Peter (huisarts)
14 april 2026 om 22:21Het kan een slijmvlies irritatie zijn, ontstaan na een infectie door een virus of bacterie (die mogelijk ook al weer verdwenen is). De prikkelbaarheid van het slijmvlies blijft vaak “hangen” ged. 1-2 weken.
Reageren
Daarnaast zou het een “globus” klacht kunnen zijn: het gevoel dat er wat in de keel zit, zonder dat je iets ziet.
Dat kan komen door een verhoogde spierspanning in nek/keel/halsspieren waardoor je last ervaart met slikken en soms ook daarbuiten.
Als je meer stress hebt , en/of lang en veel achter de PC zit, met te weinig ontspanning in nek/ schouderspieren zou dit ook al op kunnen treden.
Dus let op spierspanning in je bovenlichaam/rug (spierspanning vanuit de lange rugspieren zetten zich vaak door naar nek/ schouders)
Peter (huisarts)
14 april 2026 om 22:21Het kan een slijmvlies irritatie zijn, ontstaan na een infectie door een virus of bacterie (die mogelijk ook al weer verdwenen is). De prikkelbaarheid van het slijmvlies blijft vaak “hangen” ged. 1-2 weken.
Reageren
Daarnaast zou het een “globus” klacht kunnen zijn: het gevoel dat er wat in de keel zit, zonder dat je iets ziet.
Dat kan komen door een verhoogde spierspanning in nek/keel/halsspieren waardoor je last ervaart met slikken en soms ook daarbuiten.
Als je meer stress hebt , en/of lang en veel achter de PC zit, met te weinig ontspanning in nek/ schouderspieren zou dit ook al op kunnen treden.
Dus let op spierspanning in je bovenlichaam/rug (spierspanning vanuit de lange rugspieren zetten zich vaak door naar nek/ schouders)Melanie15 april 2026 om 10:30Hartelijk bedankt voor uw reactie. Ik moet het dus gewoon nog even aankijken. Het is heel hinderlijk omdat het de hele dag aanwezig is. Alsof er een graat in mn keel zit. Bedankt voor uw advies.
Reageren