Zoeken Vraag het forum

Geïrriteerd gevoel in luchtpijp

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vlinder135

Ik heb sinds een paar dagen een geïrriteerd gevoel in mijn luchtpijp als ik inadem. Het zit ter hoogte van mijn keel tot het putje boven mijn sleutelbeen. Het is geïrriteerd als ik inadem en soms ook een kriebelkuch. Kan dit komen van hyperventilatie? En waarom alleen bij inademen? Ik maak me zo veel zorgen dat ik longkanker heb. Ik ben al bij de huisarts geweest maar die wijt het aan stress. Hij heeft naar mijn longen geluisterd maar longkanker kan je zo niet horen dus ben super ongerust.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zijn ook geen klachten die bij longkanker passen maar wek bij stress/angst en hyperventileren

Reageren
    Vlinder135

Hoe komt dan dat het alleen geïrriteerd voelt bij het inademen? En niet echt bij het het uitademen. Als ik op mijn luchtpijp druk is deze ook gevoelig

Reageren
    Vlinder135

Ik moet ook regelmatig kuchen nu. Dit is toch ook een symptoom van longkanker? Alleen als ik slaap heb ik geen last maar vanaf ik wakker word heb ik direct dat vervelende gevoel in mijn keel en een prikkelhoest.

Reageren
    Vlinder135

Niemand?

Reageren
    Suus

Als je longkanker zou hebben, zou je er ook in je slaap last van hebben/wakker van worden.
    Je irriteert ook zelf je luchtpijp door er op te drukken.

Reageren
    Vlinder135

Maar is al 4 dagen. Is dat niet erg lang? Ik ben niet verkouden dus weet niet waar die kriebel vandaan komt..

Reageren
    Suus

Als je hyperventileert, zoals @John schreef, door angst of stress, kan dat wel maanden of zelfs jaren aanhouden ,als je het niet doorbreekt.
    Een psychosomatisch fysiotherapeut kan je daarbij helpen.

Reageren
    Anoniem

Hallo, ik ben bijna zeker dat er een kattenhaar in mijn luchtpijp zit, iemand tips om dit eruit te krijgen? Hoesten helpt niet en eten of drinken ook niet.

Reageren
Reageer op: Geïrriteerd gevoel in luchtpijp
Upload bijlagen