- Vlinder13519 juli 2025 om 19:25
Ik heb sinds een paar dagen een geïrriteerd gevoel in mijn luchtpijp als ik inadem. Het zit ter hoogte van mijn keel tot het putje boven mijn sleutelbeen. Het is geïrriteerd als ik inadem en soms ook een kriebelkuch. Kan dit komen van hyperventilatie? En waarom alleen bij inademen? Ik maak me zo veel zorgen dat ik longkanker heb. Ik ben al bij de huisarts geweest maar die wijt het aan stress. Hij heeft naar mijn longen geluisterd maar longkanker kan je zo niet horen dus ben super ongerust.
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 juli 2025 om 19:29Het zijn ook geen klachten die bij longkanker passen maar wek bij stress/angst en hyperventileren
ReagerenVlinder13519 juli 2025 om 19:35Hoe komt dan dat het alleen geïrriteerd voelt bij het inademen? En niet echt bij het het uitademen. Als ik op mijn luchtpijp druk is deze ook gevoelig
ReagerenVlinder13520 juli 2025 om 19:27Ik moet ook regelmatig kuchen nu. Dit is toch ook een symptoom van longkanker? Alleen als ik slaap heb ik geen last maar vanaf ik wakker word heb ik direct dat vervelende gevoel in mijn keel en een prikkelhoest.
ReagerenVlinder13522 juli 2025 om 17:19Niemand?
ReagerenSuus22 juli 2025 om 19:26Als je longkanker zou hebben, zou je er ook in je slaap last van hebben/wakker van worden.
Reageren
Je irriteert ook zelf je luchtpijp door er op te drukken.Vlinder13522 juli 2025 om 19:56Maar is al 4 dagen. Is dat niet erg lang? Ik ben niet verkouden dus weet niet waar die kriebel vandaan komt..
ReagerenSuus22 juli 2025 om 20:46Als je hyperventileert, zoals @John schreef, door angst of stress, kan dat wel maanden of zelfs jaren aanhouden ,als je het niet doorbreekt.
Reageren
Een psychosomatisch fysiotherapeut kan je daarbij helpen.Anoniem25 juli 2025 om 03:40Hallo, ik ben bijna zeker dat er een kattenhaar in mijn luchtpijp zit, iemand tips om dit eruit te krijgen? Hoesten helpt niet en eten of drinken ook niet.
Reageren