Hallo,
Afgelopen week ben ik naar de KNO-arts geweest omdat ik al een lange tijd last heb van een verstopte neus. De conclusie van de arts was dat mijn neusslijmvlies verdikt is en dat een coblatie de oplossing zou zijn voor dit probleem. Uit nieuwsgierigheid ben ik gaan googlen over de ingreep en ontdekte ik dat veel mensen na zo’n behandeling problemen ondervinden, met name het empty nose syndrome. Zelfs op YouTube zijn er veel mensen die deze behandeling ten zeerste afraden. Dit heeft mij aan het twijfelen gezet of ik deze behandeling wel moet ondergaan, aangezien ik niet altijd last heb van een verstopte neus. Het komt op willekeurige momenten opzetten en het is voor mij niet duidelijk wat de trigger is. Ik heb dit ook aangegeven bij de arts, en deze gaf aan dat dit de enige oplossing zou zijn. Moet ik me zorgen maken, of wordt het gevaar van deze ingreep groter gemaakt dan het daadwerkelijk is.
Alvast bedankt.
Gr,
Sambal
Ik kan je zo niet zeggen of andere mensen een probleem groter maken dan het is. Het is wel zo, dat niet alle mensen met die ingreep op internet terecht komen. Het zijn vooral mensen bij wie iets niet goed is gegaan. De anderen hebben geen behoefte om daar iets op internet over te zetten. DUs op internet vindt je geen representatieve groep patienten.
Onze dochter van 16 heeft vorige week een neusschelp verkleining gehad (met electriiciteit)
Ze mocht al na 3 uur naar huis
Haar neus was een paar dagen wat opgezet en lekte wat wondvocht.
De napijn viel erg mee en was goed te doen met medicijnen.
Of het geholpen heeft moeten we nog even afwachten
Het is haar erg meegevallen