Dag allen,
Graag deel ik mijn verhaal wat betreft mijn oren om te zien of iemand het herkent.
Ik heb altijd al keel en oorklachten gehad. Als kind vaak oorontstekingen, buisjes en amandelen geknipt (op latere leeftijd nog eens).
Na m'n 25e namen m'n klachten wat af. Ik denk dat ik er een beetje overheen groeide.
Nu (leeftijd 36j) kreeg ik anderhalf jaar geleden een wat raar verschijnsel. Als ik ging liggen voelde ik wat in mijn oor verplaatsen. Alsof er ineens een prop in m'n oor zat. Overdags ging dat dan weer weg. En zo ging dat een tijdje door. Totdat ik ineens 's nachts wakker werd met een zeer felle pijn in datzelfde oor. Ik was vergeten hoe pijnlijk oorontsteking was, en wist niet hoe ik het hebben moest. Achteraf gezien weet ik niet of het oorontsteking was of iets anders. Er was een aanhoudend gepiep en gechirp. En kinderstemmen klonken scherp en vermoeiend.
Snel naar de dokter, misschien is het een prop. Deze constateerde wel iets van vuil, maar na wegspuiten bleven de klachten. De pijn werd wel minder. Na enige tijd een antibiotica kuur, maar hoewel de pijn weg ging bleef het drukkend gevoel, de piep en het verminderde gehoor.
Na een paar weken doorverwezen naar het ziekenhuis waar de kno arts eigenlijk niks zag aan het oor. Geen vocht achter het trommelvlies, geen prop, niks. Wel wees een meting uit dat mijn gehoor in de hoge regionen volledig doof was geworden.
Na enkele bezoeken geen verbetering, maar wel voor de zekerheid een buisje geplaatst. Toch iets van vocht kwam daarbij vrij. Maar ook hierna geen verbetering. Als laatste poging nog een MRI gehad om te kijken of er niet een brughoek tumor zou zitten. Ook dit bleek niet het geval.
Ik voelde me intussen een zeurpiet dus heb me er bij neergelegd. Het drukkend gevoel en de piep zijn storend en vermoeiend, maar ik kan met mijn andere oor nog goed horen en er zijn ergere dingen.
Maar nu lijken de klachten anderhalf jaar later weer ts verergeren. Ik heb oorpijn en ik denk dat het gehoor weer slechter aan het worden is.
Herkent iemand deze symptomen?
Groetjes, Matthijs
Ik zou aanraden om voor een seconde opinion naar een kno arts in een academisch ziekenhuis gaan.