Zoeken Vraag het forum

Oranje snot?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • meiske89

Hey,

Ik loop nu al een paar dagen met een bijholteontsteking en verkoudheid, en ik heb er verder geen koorts bij, maar sinds vanochtend is mijn snot af en toe feloranje (zopas een heel zakdoekje vol).

Iemand enig idee wat dit inhoudt? Ik gebruikte gister neusspray (homeopathische) en daarnaast een Nisyleen Forte kuur (ook homeopatisch). Kan dit ermee te maken hebben of doe ik er verstandiger aan zo snel mogelijk een dokter te zoeken?

Alvast bedankt ^^.

20 reacties
    Reageren
    Gerard

Er lijkt een beetje bloed in het snot te zitten. Bij een ontsteking kan weefsel stuk gaan en dan kan een klein bloedvaatje (of meerdere) beschadigd raken.

Reageren
    Frank

De slijmvliezen van de neus en de sinussen zijn erg kwetsbaar en bloeden gemakkelijk.

Een virale infectie geeft wit, doorzichtig snot. Rood en wit maakt lichtrood.

Hoe kan het dan oranje worden? Nou, dat komt doordat een bacteriéle infectie groen snot veroorzaakt. En groen met rood wordt oranje.

Bij een sinusitis is het behulpzaam te spoelen met zout water. Theelepeltje zout in een bakje water. Door de neusgaten opsnuiven, even flinke irritatie en eruit laten lopen. Mag je een paar keer per dag doen.

Wist je trouwens dat bloed in de bloedvaten blauw was? Pas als bloed in contact komt met O2 wordt het rood.

Reageren
    de Vlaminck maurice

Ik heb een bronchitis en neusverkoudheid. Ik ben aan de beterende hand door anti-biotica. Als ik snuit, zijn er soms kleine streepjes bloed bij, Is dit normaal?

Reageren
    Eelco

Door de ontsteking zijn er kleine wondjes ontstaan in de slijmvliezen. Bij snuiten komt er met enige kracht wat slijm los en soms dus ook wat bloed uit deze kleine wondjes. Dit zal naar verwachting bij het genezingsproces geleidelijk verder afnemen.

Reageren
    Dok

Bloed is niet blauw, nooit. Bij mensen en andere dieren waarvan het bloed hemoglobine bevat, is zuurstofrijk bloed helderrood. De kleur wordt veroorzaakt door het hemoglobine-molecuul met de eraan verbonden zuurstof. Zuurstofarm bloed is donkerder rood. Doordat aderen onder enkele lagen weefsel liggen, lijkt het bloed donkerder, waardoor de aderen niet rood maar blauw doorschemeren door de huid. Hierdoor kon de misvatting ontstaan dat bloed in de aderen blauw is tot het wordt blootgesteld aan de lucht. Deze misvatting wordt bovendien versterkt door het feit dat in veel schematische medische afbeeldingen de aderen (of de bloedvaten die zuurstofarm bloed bevatten) blauw getekend zijn en de slagaderen (of de bloedvaten die zuurstofrijk bloed vervoeren) rood.
    Het bloed van de degenkrab, en inktvissen is werkelijk blauw. Dit wordt veroorzaakt door het feit dat het bloed van de degenkrab geen hemoglobine bevat voor het zuurstoftransport, maar hemocyanine. Dit eiwit bevat een koperion in plaats van een ijzerion en geeft het bloed van de degenkrab een blauwe kleur.

Reageren
    Jamie

ter voorkoming van plagiaat kan je beter de bron vermelden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloed

Reageren
    Bram

Oranje snot lijkt mij erg vreemd. Wel is het mogelijk dat er wat bloedbijmenging is door je bijholteontsteking. Ik denk niet dat de gebruikte neusspray van invloed is. Het is zeker verantwoord een doktersbezoek nog uit te stellen, alleen als er over 1 a 2 weken nog klachten zijn zou ik naar de huisarts gaan.

Groet Bram

Reageren
    danny

@bram , op dit moment heb ik toch echt oranje snot 😉 en niet zoon beetje ook.

Reageren
    Pien

Hallo Danny,
    Wat Bram al suggereerde, ga even naar je huisarts. Je hebt het nu al best lang en het lijkt dus niet te verbeteren. Laat je weten hoe het verder gaat met je?

Pien

Reageren
    Anoniem

Zie je wel… ik wist altijd wel dat ik blauw bloed had en dus van adel ben 🙂

Reageren
    Anoniem

Ik ben me net dood geschrokken. Al twee weken vreselijk verkouden,neus potdicht…oren potdicht….maar geen koorts. Wel veel hoofdpijn,oorpijn en pijn in nek en ahter op hoofd. Opeens moest ik gigantisch mijn neus snuiten en kwam uit linkerneusgat allemaal oranje snot(echt heel veel ook) Moet vanmiddag al naar huisarts maar zit me nu vreselijk op te winden wat dit kan zijn?!

Reageren
    John (moderator)

Een beetje bloed in je snot.

Reageren
    Anoniem

Oranje is rood met geel, en niet rood met groen.
    Ik heb zelf ook weleens oranje snot gehad, en dat was niet vanwege bloed.

Reageren
    John (moderator)

Snot is niet altijd groen. Er bestaat ook wit snot en gelig snot.

Reageren
Reageer op: Oranje snot?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.