Ruim 2 weken geleden heb ik m'n oren schoongemaakt met een wattenstaafje. Ja, is dom en ja doe ik vaker heel voorzichtig. Toen ging t mis, te hard en pijnlijk. Even iets kiud water er in om te koelen, dacht ik. Ja, weer dom. En nog pijnlijker. Oor weer wat droog maken dmv een wattenstaafje, heel voorzichtig. Aan het uiteinde zat toen n heel klein beetje bloed. Volgende dag contact huisarts, afwachten, als pijn erger wordt, er naar laten kijken.
Afgelopen 2 weken soms iets voelbaar, vaak niet. Gisteren na douchen vergeten oren droog te blazen met een föhn. Vanavond na het douchen de oren wél droog geblazen met de föhn. Maar dat was wat pijnlijk.
Toch voorzichtig met wattenstaafje en wat zie ik... donkerrood bloed er op. Nog een keer, en weer donkerrood bloed. Dit heb ik 3 a 4x gedaan. Steeds wat donkerrood bloed. Andere oor niet. (Ik dacht misschien stof door klussen ofzo). Daarna niet meer.
Als ik kijk bij thuisarts.nl staat daar dat je wanneer je te diep in je oor bent gegaan én het bloed, je contact met huisarts of huisartsenpost op moet nemen. Klinkt zo overdreven. Vandaar even hier horen of iemand er bekend mee is
Zeker ook omdat het nu 2 weken geleden is.
Dat is niet overdreven. Ik zou ook maar even bellen. Je hebt er immers weer met wattenstaafjes ingezeten. En dat had al problemen opgeleverd
Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Kan dit niet 'gewoon' wachten tot maandag? Wat kan er (anders of überhaupt) gebeuren? Nu nog bellen lijkt me overdreven. Morgen maar bellen of tot maandag wachten?
Je vraagt advies of het verstandig is de huisartsenpost te bellen.
Je krijgt advies om dat idd te doen.
Dan zou ik dat ook even doen, dan kan daar een arts ( die hier op het forum niet zijn) bepalen of het "gewoon" tot maandag wachten kan of dat het beter is dat er eerder naar gekeken wordt omdat je jezelf wellicht een trommelvlies perforatie of oorontsteking, die naar binnen kan slaan met alle risico's van dien, hebt bezorgd.