Hallo,
Vanochtend zijn mijn keelamandelen verwijderd. Tijdens de herstel van de narcose ging ijs water drinken zo goed maar later op de dag probeerde ik het weer maar gilde het uit van de pijn. Heb tot nu toe schaaf ijs op en lepeltjes water, en natuurlijk veel waterijsjes. Ik durf geen drinken mee te proberen. Is het schaaf ijs ook voldoende qua vocht? Vond die pijn echt niet te doen met drinken. Helpt een rietje anders met kleine slokjes?
Kan ik hierdoor een nabloeding krijgen?
Als je veel pijn hebt en de voorgeschreven pijnstillers niet voldoende werken,neem dan contact op met de huisartsenpost voor betere pijnstilling.
Met deze temperaturen moet je wel drinken,anders droog je uit en ben je veel verder van huis.
Je kunt een rietje proberen, kleine slokjes of eerst een hapje ijs en dan een slok water.
Als drinken dan nog niet lukt,bel dus de huisartsenpost!
Dag Suus, bedankt voor je reactie!
ik heb bij de huisartsenpost gevraagd om diclofenac zetpil, k probeer eerst dit icm paracetamol. Heb alleen pcm en ibu voorgeschreven gekregen maar vind dit absoluut niet voldoende werken. Zijn de waterijsjes wcht niet voldoende? En schaafijs?
Om met dit weer voldoende vocht binnen te krijgen moet je dan wel heel veel ijsjes eten hoor. Je bent minstens 1,5 liter nodig.
Probeer toch te drinken, kleine beetjes.
Hapje ijs om te verdoven,slokje water er achter aan.
Je kunt ook ijsblokjes in je water doen, zodat het net zo koud als een ijsjes wordt.
Hoeveel ibuprofen had je voorgeschreven gekregen? Je mag, verdeeld over 24 uur, 3x een 600mg tablet samen met 1000mg paracetamol nemen. En dan mag je nog 1x 1000mg paracetamol extra zonder ibuprofen pakken.