Zoeken Vraag het forum

Keelontsteking – Ontstoken amandelen – Tips

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Feiven

Hallo iedereen,

Sinds een zware nierbekkenontsteking te hebben gehad oktober vorig jaar (met bijhorende antibiotica), worstel ik een beetje met mijn gezondheid. Als gevolg van de antibiotica heb ik zo’n goede drie maanden (vulvo)vaginitis gehad, waardoor ik eindelijk een verwijzing heb naar de gynaecoloog. Nu dat iets beter lijkt te gaan, heb ik er helaas ook nog een flinke keelontsteking (volgens mij door de amandelen) – zonder verkoudheid of hoesten – erbij gekregen. Ik ga dus van ontsteking, naar ontsteking, naar ontsteking. Erg frustrerend allemaal. Nu is het zo dat ik door de keelontsteking bijna door de grond ga op het moment dat ik maar iets drink of eet. Slikken is door de pijn bijna onmogelijk (al lijkt dat op per moment van de dag te verschillen), maar ik doe mijn best om in ieder geval het vocht bij te houden. De dokter heeft er al naar gekeken. COVID is overigens uitgesloten. Gezien mijn ziektebeeld wordt mijn bloed (en meer algemeen functies in het lichaam) getest, ook op Pfeiffer.

Heeft iemand tips om de pijn iets dragelijker te maken? Ik doe al het volgende:
    – Paracetamol en ibuprofen: Binnen de dagelijkse maximale hoeveelheid en alleen als het niet niet meer gaat;
    – Thee met gember, honing en citroen: Blijft overigens lastig want slikken is oprecht hel op aarde momenteel;
    – Raketjes (ijs): Het stond mij bij dat ik hier vroeger wel verlichting door ondervond, maar dit lijkt niet zo veel meer te doen;
    – Koud water: Om natuurlijk vocht bij te houden en enigszins verlichting te bieden (al valt dat ook tegen);
    – Gorgelen met zout water: Dit doe ik drie keer per dag, maar echte langere verlichting biedt dit eerlijk gezegd ook niet;
    – Ice pack: Af en toe pak ik een ice plak of een koelingselement om de gezwollen lymfeklieren iets te verlichten.

Alvast bedankt voor de reactie!

Reageer op: Keelontsteking – Ontstoken amandelen – Tips
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.