Zoeken Vraag het forum

Oorfluit linkeroor

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Peter89

Goedemorgen,

Sinds twee weken heb ik een fluittoon in mijn linkeroor. Ik ben de afgelopen weken niet opengesteld aan harde muziek. Ik ben naar de huisarts geweest en die zei dat beide oren helemaal dicht zaten met oorsmeer.

Vandaag heb ik mijn oren laten uitspuiten. Nu eenmaal thuis hoor ik de fluittoon nog steeds. Kan het zijn dat het oor nog tijd nodig heeft voordat de fluit verdwijnt?

Mijn trommelvlies is nagekeken en daar zat geen enkele beschadiging op.

Alvast bedankt!

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan best nog even duren.

Reageren
    Peter89

Bedankt voor de reactie.

Voor mijn nieuwsgierigheid. Hoe kan het dat de fluit niet direct weg gaat na het uitspuiten?

Reageren
    John (moderator)

Er is toch wat druk op het trommelvlies geweest. Eerst door het oorsmeer en daarna door het uitspuiten. Dat herstelt dat even.
    Als de piep er na het weekend nog steeds is, moet je wel even terug naar de huisarts

Reageren
    FTP

Ik heb dat ook eens gehad.  Na het uitspuiten van mijn oor had ik plots pijn en een fluittoon. Bleek dat er een ontsteking op zat. Het zou dus kunnen dat je door het uitspuiten een kleine ontsteking hebt opgelopen.

Reageren
    Peter89

Hoi FTP,
    Ik ging juist naar de huisarts omdat ik een fluittoon in mijn oor heb. Toen zag de huisarts dat mijn oren helemaal dicht zaten. Nu zijn ze dus uitgespoten maar de fluit is er helaas ook nog..

Reageren
    FTP

Zoals John zegt zou ik het nog een paar dagen aankijken en dan eens terug gaan naar de huisarts. Misschien is je trommelvlies wat geïrriteerd door het oorsmeer dat vast zat. Het kan wel even duren voor dat herstelt.

Reageren
Reageer op: Oorfluit linkeroor
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.