Zoeken Vraag het forum

Onder druk staande en suizende oren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gilt

Hoi mensen,

Ik ben zojuist bij de huisarts geweest voor dit probleem, maar omdat ik bij een arts in opleiding was, begin ik me achteraf toch zorgen te maken.

Ik heb te lang in te harde muziek gestaan, afgelopen vrijdag op zaterdag. Resultaat is een suis in mijn linkeroor. Hierbij voelt het alsof er druk vanuit binnen ontstaat. Arts heeft gekeken maar kon (buiten mijn trommelvlies dat in mijn rechteroor een klein beetje bol stond) niks raars vinden. Gaf het advies het af te wachten, want het zou wel verdwijnen, anders moest ik terug komen. Zou enkele dagen kunnen duren.

Als het enkel het suizen was had ik het misschien begrepen, maar ik vind de druk op mijn oor toch wel erg raar, heb dit nog nooit gehad namelijk en het is behoorlijk vervelend. Ik heb wel het idee dat het suizen (al is het heel langzaam) beetje bij beetje weg begint te trekken, of dit komt door de vele bijgeluiden op een dag, dat kan ook.

Ja ik besef me dat ik gehoorbescherming nodig heb en die heb ik dus ook meteen gekocht. Enkel hoop ik dat het niet te laat is.

Iemand advies of dezelfde ervaring?
    Alvast bedankt!

2 reacties
    Reageren
    Gilt

Misschien handig om toe te voegen. De suis/drukvorming zit in mijn linkeroor, niet in mijn rechter. In beide oren waren de gehoorgangen in orde, enkel in de rechter was het trommelvlies een beetje gebold en was de gehoorgang een beetje rood.

Reageren
    Rico

Beste Gilt,

Gelukkig wordt de piep in je oren steeds zachter, dat is sowieso al positief aangezien leven met chronische tinnitus flink vervelend kan zijn. Voortaan dus inderdaad gehoorbescherming dragen, ook tijdens het uitgaan etc!.

Ik heb over de bolling van je trommelvlies wat opgezocht zie: https://encyclopedie.medicinfo.nl/ontsteking-buis-van-eustachius/0afb74f6dcd1452d8490f0a018a40f4f

Het zou ook een ontsteking kunnen zijn van het middenoor.. Heb je ook oorpijn?

Groetjes,

Rico

Reageren
Reageer op: Onder druk staande en suizende oren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.