- oops2 april 2019 om 11:40
Hallo!
Ik heb in eind december 2018 een helix piercing in beide oren laten piercen. Dat is dus ongeveer 3 maanden geleden. Mijn vader (die vroeger ook een heleboel piercings heeft gehad) zegt dat ik hem nu al kan vervangen en kan stoppen met het dagelijkse gebruiken van zoutoplossing in de avond en zeep in de ochtend.
Dat vertrouw ik dus niet helemaal want de huid rondom de piercing is erg gevoelig en als ik het aanraak doet het zelfs best wel pijn. Verder zit het staafje af en toe vast in mijn oor als ik het wil draaien i.v.m met opgedroogd vocht. Als ik het vaak aanraak wordt de huid rondom de piercing rood.
Wat is het verstandigste om te doen?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 april 2019 om 14:37Naar de huisarts gaan en er toch maar even naar laten kijken. het lijkt erop dat je een ontsteking hebt. En dat kan bij een helixpiercing nogal wat gevolgen hebben
ReagerenL7312 oktober 2020 om 00:36Hallo,
Ik heb een vraag ivm mijn (ex) helixIk heb iets langer dan 2 jaar geleden een helix laten zetten. Deze leek maar niet te genezen. Na iets meer dan 1 jaar leek het even beter te gaan.Toen heb ik deze standaard labret laten vervangen door een ringetje.Nu heb ik opnieuw 1 jaar lang altijd pijn gehad bij het liggen op of aanraken van mijn oor.Gisteren was ik het beu en heb ik de click ring eruit gedaan. Een helix lijkt helaas niet voor mij weggelegd.Ik had al meer dan een jaar een bult aan de achterzijde van mijn oor (die ook met alle mogelijke tips, tricks en middeltjes niet verdween).Gisteren bij het uithalen van de clickring (dus dik 2 jaar na dat de helix gezet is) is dit beginnen bloeden.Ik heb dit goed ontsmet, het ziet niet rood of doet geen pijn, maar moet ik mij zorgen maken? Wat kan ik ook nog doen om dat bultje weg te krijgen aan de achterzijde? Er hoeft niets in de plaats. Ik laat het gaatje dichtgroeien.Alvast bedankt.ReagerenJohn (moderator)
12 oktober 2020 om 18:57Die zou je dan met een kleine ingreep moeten laten verwijderen
Reageren