- Pieter27 juni 2018 om 11:04
Hallo,
Sinds enkele weken heb ik last van aften, ik heb wel vaker(erg veel) last van aften, maar meestal zijn deze na 3-4 weken weer weg. Nu ben ik 5 weken verder en komen de aften (zowel groot en klein) steeds terug. Eten en praten is ontzettend moeilijk voor me.
Nu ben ik er ook nog verkouden bij geworden. Maar toen zag ik iets geks: Ik heb nu ook een witte laag over mijn tong heen gekregen? Het voelt erg droog aan en mijn mond is ook heel snel droog. Ik drink veel water, met een droge mond in combinatie met aften doet dit natuurlijk pijn.
Omdat ik na het eten van verschillende soorten fruit ook erg last kreeg van aften, eet ik eigenlijk bijna geen fruit meer. Ik slik sinds een week nu vitaminepillen.
Op internet lees ik ook dat zelfs suiker de oorzaak kan zijn, aangezien ik normaal gesproken eigenlijk dagelijks wel sinas of cola drink ben ik hier nu mee gestopt. Ik drink nu water en probeer gewoon te eten, al doet dit ontzettend veel pijn. Daarom neem ik de laatste dagen als ontbijt eigenlijk vla/yoghurt, omdat dit niet zo zeer doet.
Mijn vraag is: Is de witte tong iets waar ik me zorgen over moet maken en zijn de aften in combinatie te wijten aan een verlaagde weerstand?
Ik zou graag van mijn aften af willen, gel enzovoort werkt bij mij maar een uurtje. Ik poets al met Zendium tandpasta.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
27 juni 2018 om 17:07Het kan een schimmelinfectie zijn naast de aften… ga naar de huisarts, die kan er iets voor voorschrijven
Reageren