- JOnathan20 juni 2018 om 19:28
Hallo,
Ik heb al sinds langer dan een half jaar last van een vernauwingsgevoel in me keel/bovenste luchtwegen(wel in milde vorm). Het is niet duidelijk wat het is. Huisarts keek in me keel en heeft naar me longen geluisterd en er was helemaal niets aan de hand. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er dan toch iets met trottenhoofd zou kunnen zijn. Ik had vermoedens dat ik misschien een overgevoeligheid heb of misschien een reflux. Ik kreeg van de huisarts een maagdrankje en dat neemt wel de strakke band gevoel op de borst weg, maar niet de vernauwd gevoel van de keel/bronchieen. Het is me ook niet helemaal duidelijk waar het zit. Het zou mogelijk ook nog bronchiale astma kunnen zijn in milde vorm, maar mijn huisarts vond het niet klinken als astma. Ik hoest niet, maar heb wel regelmatig slijm in me keel, op dit moment ook regelmatig een vreemde smaak in de keel in combinatie met slijm, dat voel je vaak ook als je keelpijn of keelonsteking begint te krijgen, alleen heb ik dit chronisch. Ik heb maar heel soms keelpijn. deze dagen wel heel erg, maar dat komt omdat ik op het moment ook een verkoudheid heb. Die vreemde smaak die merk je vooral met het slikken. misschien onstoken slijmvliezen in de keel????
Dit ontstond een maand nadat ik spontaan last kreeg van Colitis Ulcerosa (die diagnose is pas bekend). Ik dacht een tijd lang dat ik een histamine intolerantie zou kunnen hebben, omdat die strakke band rondom me slokdarm of luchtwegen erger wordt als ik bepaalde voedingsmiddelen neem, maar omdat de klachten soms mild zijn is het lastig te zeggen waar ik nou allemaal precies op reageer. Nou wil ik dus binnenkort wel naar een allergie dietist, maar ik twijfel zoveel. Ik snap niet waar deze klachten allemaal vandaan komen en wat het is…..