- Neus16 april 2018 om 18:58
Hallo,
Heeft iemand tips over hoe ik minder vaak verkouden kan worden? Mijn reuk is daardoor niet al te best, mn neus is vaak verstopt en moet vaak niezen.Groetjes
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 april 2018 om 19:18Zorg dat je afweersysteem goed werkt. Dus: gezonde voeding, groenten evers fruit, voldoende water drinken en op tijd voldoende rust nemen.
ReagerenNeus16 april 2018 om 19:23Dat doe ik allemaal wel en ik sport ook regelmatig.
ReagerenJohn (moderator)
16 april 2018 om 19:27Je zou een multivitaminensupplement kunnen gebruiken
ReagerenCatootje16 april 2018 om 20:55Je zou advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied. Je voeding kan een rol spelen. Suiker en zuivel werken ongunstig. Biogene aminen als histamine tyramine kunnen klachten geven. Zit onder andere in kaas, zuurdesem, eieren, noten, chocolade enz. Ook exorfinen in de voeding kunnen klachten geven. Onder andere in spinazie en zuivel. Misschien dat je candida hebt. Een gezonde darmflora is ook belangrijk. In het algemeen is het belangrijk om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment.
Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je weerstand helpen verbeteren, zoals vitamine a tm E, zink, magnesium, lysine enz. Een vlierbessenextract, zoals Sambucol kan helpen je weerstand te verbeteren. En natuurlijk zorgen voor een balans tussen inspanning en ontspanning en voldoende nachtrust.
ReagerenCatootje16 april 2018 om 20:58Eventueel medicijngebruik, inclusief anticonceptie, kan zorgen voor een mindere weerstand en zorgt vaak ook voor tekorten aan allerlei vitaminen, mineralen en andere stoffen.
Reageren