- Konijn9 mei 2012 om 08:57
Ik ben al heel lang heel vaak verkouden. En als ik verkouden ben krijg ik ook vaak een beetje verhoging en als ik niet heel voorzichtig ben met kou en voeding voel ik het al snel in mijn voorhoofdholtes, keel en/of oor en ktijg ik daar een (lichte) ontsteking.
Ik ben allergisch voor huisstofmijten en gevoelig voor oa koemelkproducten, daar wordt het iig erger van.
Hoewel ik rekening houd met deze gevoeligheden en ook probeer gezond te leven ben ik nu alweer maanden af en aan verkouden en grieperig.
Een paar dagen rust, kruidenthee, stomen met kamille en extra vitamine C doet het meestal wel weer overgaan of verminderen. Neusspray helpt niet.
Maar nu komt het steeds terug.Mijn moeder heeft jarenlang ongeveer dezelfde klachten gehad, zij heeft toen een operatie aan haar neus gehad (neusschelpen verwijderen?)maar dat hielp niet.
Bij haar heeft een acupunctuur behandeling geholpen.Zal ik er weer mee naar de huisarts gaan? Heeft iemand andere tips?3 reactiesReagerenDitte9 mei 2012 om 09:30Als ik jou was, zou ik maar snel naar een KNO arts gaan. Ik heb dit ook gehad en het laten doorsudderen. Uiteindelijk bleek ik sinusitus frontalis te hebben en twee keer een operatie gehad, waarna ik maanden met een drain in mijn voorhoofd heb moeten lopen. Ábsoluut géén pretje. Succes!!!
ReagerenKonijn9 mei 2012 om 09:39Dank voor de tip. Sinusitus frontalis? Is dat voorhoofd holte ontsteking, bijholte ontsteking?
ReagerenTara14 mei 2012 om 12:25Een sinusitis frontalis is een voorhoofdholte-ontsteking maar een echte voorhoofdholte-ontsteking schijnt niet vaak voor te komen. Om een sinusitis vast te stellen heeft men een echo of CT-scan nodig en een huisarts heeft deze apparaten niet dus moet je worden doorverwezen naar een KNO-arts.
Reageren