Zoeken Vraag het forum

wie heeft de gouden tip tegen een pulserende piep in oor?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Liz

Hallo Allemaal,

Zo. Toch eens hier proberen. Ik word op dit moment lichtelijk gek van een (vooral) piepend linkeroor. Het is geen constante piep. Maar een soort pulserende piep (lijkt een beetje op een ruis: soms harder, soms zachter, soms weg). Bloedirritant!

Ik ben de maand december verkouden geweest. Voor zover ik weet geen oorontsteking. Ik ben bij de huisarts geweest 2 weken geleden omdat ik mezelf hoorde praten, mn oren klikten, ploften, kraakten, etc. Muziek kwam vaak hard binnen of juist dof. Conclusie: vocht achter trommelvlies en wat ingetrokken trommelvlies. Twee weken een op recept verkregen neusspray gebruikt van de apotheek. Vandaag weer naar de huisarts gegaan. Veel klachten zijn weg, maar in (vooral) mn linkeroor die pulserende piep. Je gaat er op een gegeven moment zo op letten dat het steeds erger lijkt te worden.

Wie heeft de tip om hier (versneld) vanaf te komen? Stomen? Oordruppels? De huisarts adviseerde de neusspray nog wat weken te gebruiken, omdat deze vaak tussen de 2-6 weken goed werkt. Moet ook langs een zaak om een gehoortest te doen. Dan opnieuw naar de huisarts en als het niet minder is geworden dan door naar de KNO!

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Stomen met water en de neusspray gebruiken. GEEN oordruppels en GEEN wattenstaafjes gebruiken

Reageren
    Liz

Oh even ter aanvulling: de huisarts zag vandaag in beide oren nog steeds vocht achter het trommelvlies. En het trommelvlies stond strak! Naar idee… maar goed! Het linkeroor was ook een beetje rood…

Reageren
    Liz

Hoi Tandor, bedankt voor je snelle reactie.

Waarom geen oordruppels?

En stomen alleen met gekookt water? Of bijvoorbeeld met een lepeltje VICK oid erin?

Reageren
    John (moderator)

Oordruppels kunnen het probleem erger maken. Alleen met water stomen. Andere toevoegingen kunnen de slijmvliezen ook gaan irriteren.

Reageren