Zoeken Vraag het forum

droge oren, slecht oorsmeer en reiniging

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kitai

Volgens mijn KNO arts heb ik last van droge oren. Nu heb ik gelezen dat dit te wijten kan zijn aan minder oorsmeer. Nu zorgt oorsmeer voor de reiniging van de oren. Om te voorkomen dat er miniscule stukjes haar in mijn oren komen, gebruik ik oordoppen tijdens het scheren van mijn hoofdhuid. Als ik na het scheren mijn oorschelp reinig met natte wattenstaafjes, vind ik af en toe een miniscuul stukje haar. Aangezien dit reinigen obsessief is geworden, mag ik dit reinigen na het scheren niet meer doen. Ik vraag me af of dat wel verstandig is omdat de zelfreinigende werking van mijn oren (weiniger oorsmeer) minder is dan normaal.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is juist dat reinigen met wattenstaafjes dat problemen kan veroorzaken. Die KNO arts zegt dat echt niet zomaar….

Reageren
    Kitai

Bedankt voor de reactie, maar dit is geen antwoord op mijn vraag.

Reageren
    John (moderator)

Jawel, want ik bevestig het antwoord dat je van de KNO-arts hebt gekregen.

Het dus wel verstandig, om met dat reinigen te stoppen zoals de KNO arts al aangaf.

Reageren
    Catootje

Wat ik begrijp is dat je met een kale kop door het leven gaat en dat je geen haar in je oren wil. Dan kan je kijken voor andere oplossingen. Van die kneedbare oorstoppers, die een groter gebied kunnen bestrijken. En misschien iets over je oorschelp heen. Na het scheren douchen kan ook schelen in verdwaalde haartje naderhand. Ik weet ook niet of die haartjes überhaupt wel kwaad kunnen.

Van droge oren op zich geen verstand. Weet wel dat bijvoorbeeld een droge of vette huid of andere kwalen van binnenuit komen en te maken kunnen hebben met de voeding en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen.

Reageren
    Jean

Door jong aan wedstrijd zwemmen gedaan te hebben, heb ik totaal geen oorsmeer meer. Daardoor ben ik vaak draaierig, hoe kan ik dit aan vetten?

Reageren
    John (moderator)

Dat moet je met een KNO-arts bespreken

Reageren
Reageer op: droge oren, slecht oorsmeer en reiniging
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.