- Sanne1 juni 2022 om 22:15
Beste ik heb pas 4 weken geleden ook geoppereerd geweest en heb nu 2 nabliedingen gehad mag ik u vragen hoe het herstel ging van u .
Daan28 maart 2024 om 09:23Hallo allemaal,
Twee dagen geleden ben ik geopereerd. Neusschot rechtgezet en de slijmvliezen ingekort.
De operatie is me erg meegevallen, ik heb geen pijn (ook niet gehad), het is uiteraard wel wat gevoelig, maar meer dan dat ook niet. De eerste nacht heb ik vrijwel niet kunnen slapen door die vreselijke tampons. Ik ben op de bank gaan zitten ’s nachts en heb maar een beetje TV gekeken en wat hazen slaapjes kunnen doen, niet ideaal. Die tampons zijn nogal lang en blokkeren alle in en uitgangen. Ik kon daardoor ook slecht eten en drinken. Letterlijk ben ik de uren gaan aftellen wanneer ik de tampons kon verwijderen en dat was echt een opluchting, heerlijk! Het verwijderen van de tampons viel me ook niet tegen, gewoon niet nadenken, maar doen, dan heb je het minste last.
Ik ben nu 6 keer peer dag de neus aan het spoelen met de RhinoHorn (aanrader) en dat gaat goed i.c.m. de neusspray. Wel heb ik nog wat last van slijmvorming in de neus waardoor de neus wat verstopt is, maar ik heb gelezen dat dat inderdaad hoort bij het herstel, dus dat moet dan ook wel goed komen.
Over 1,5 week heb ik de controle afspraak bij de KNO arts en dan hoor ik de rest wel weer.
Groet,
Reageren
Daanhenk4 mei 2025 om 14:48Voor mij was het en heel erg negatieve ervaring
.De 1 ste nacht is er een zware bloeding ontstaan die niet te stoppen was.
Reageren
De NKO arts van wacht heeft onmiddellijk een nieuwe operatie moeten uitvoeren , opnieuw onder volledige narcose .Oma22 oktober 2025 om 10:47Ik deed de operatie en die stelde niets voor, maar sindsdien heb ik het gevoel , dat er achter in de neus snot zit die niet kan passeren, en ook last van fluimen op de borst, die niet los komen.
ReagerenMr. Alias27 december 2025 om 20:01Ik wil graag mijn ervaring delen. Misschien heeft men er iets aan.
Ik heb juni dit jaar een neusoperatie ondergaan bij B****** C******. Bij een arts wiens naam ik liever niet noem.
Mijn neus stond op verschillende manieren scheef. Ik kon daardoor moeilijk door mijn neus ademen. Met name ’s nachts leverde dat problemen op. De chirurge/arts zou mijn neus van binnen en van buiten rechtzetten. Dan zou ik normaal door mijn neus kunnen ademen, en zou mijn neus ook van buiten weer recht staan.
Na de operatie bleek de neus nog steeds scheef te staan. Dat zou bij herstel goed komen zei ze. 7 maanden verder blijkt daar niets van terechtgekomen. Er is bot verwijderd aan de linker kant, maar niet aan de rechterkant. Bovenop is op sommige stukken te veel bot, andere te weinig weggehaald. Na de operatie waren er botsplinters. Een grotere botsplinter is op een of ander wijze op de neusbrug terechtgekomen. Er zit er een vreemde bobbel boven op m’n neus.
Rechterneusgat zit vrijwel voortdurend dicht. Met veel spoelen met zout komt er even wat verbetering in. Maar het blijft behelpen.
Als ik dit van tevoren geweten zou hebben had ik de reviews wat serieuzer genomen. Deze arts had nagenoeg geen reviews, maar was al jaren actief. Ik werd gerustgesteld dat dit een routineklus was. Ik kreeg, voordat de operatie plaatsvond, meerdere keren kort achter elkaar het verzoek om de arts en de behandeling en de operatie te reviewen. Dat heb ik uiteindelijk gedaan op basis van de mooie verwachtingen die helaas niet zijn waargemaakt.
Tip: Doe goed onderzoek naar de arts voor je de operatie hebt. Ze kunnen het verprutsen. Ik was misschien ook niet de eerste. Als ze geen reviews hebben, probeer een verwijzing naar een ander te regelen.
Reageren
Geef alsjeblieft altijd achteraf een review, maar ik schat zo in dat je waarschijnlijk geen verzoek om te reviewen krijgt.