Zoeken Vraag het forum

Keelontsteking grote witte plekken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Léon

Hallo,

Ik heb nu al een week lang keelontsteking en ben afgelopen woensdag bij de huisarts geweest en die heeft antibiotica gegeven. Nu is het probleem dat ik er nog steeds veel last van heb en achterin diep in mijn keel zitten 3 of 4 grote witte plekken. Waarvan er eerst maar 1 was. Keelamandelen heb ik niet echt meer zij de dokter. Maar nu afwachten met die antibioticakuur ? Of weer naar de doktor.

Bedankt,

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Eerst de kuur eens afmaken. Je hebt een keelontsteking, dat heeft toch echt even tijd nodig.

Reageren
    Léon

En die witte plekken achterin mijn keel. Gaat dat ook meestal weg met die kuur of is daar weer wat anders voor nodig ?

Bedankt voor je reactie.

Reageren
    John (moderator)

Ook die gaan weer weg.  Gewoon uitzieken.

Reageren
    Léon

Er hangt nu zo witte bal half los achter in m’n keel voel em elke keer tegen mijn tong komen krijg er kokhalz neigingen van. Heb al met zout gegorgeld niks helpt. Tips om die helemaal los te krijgen ?

Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik zo zonder enig onderzoek helaas ook geen antwoord op geven.  Je moet ook niet denken dat het met 1 x gorgelen opgelost is. Kun je er niet bij met wattenstaafje bijvoorbeeld?

Reageren
    Léon

Al geprobeerd maar is veelste diep in mijn keel. Dat lukt mij niet.

Reageren
    John (moderator)

Dan lijft er niet veel anders over dan gorgelen en keelschrapen. Of even naar de huisarts en het weg laten halen

Reageren
    Léon

Ik heb ook elke dag als ik wakker wordt dat het bed en mijn t shirt en onderbroek nat zijn van het zweten. Normaal zweet ik nooit. Is dat een bijwerking van de antibiotica of ? Voor de rest voel ik mij opzich alwel beter.

Reageren
    Annoniem

Leon,

Ik herken je klachten ik heb bijna 2 maanden met witte vlekken in mijn keel rondgelopen. Ik kreeg geen antibiotica maar een spoelmiddel chloorexidine en vitamine c hierdoor is het over gegaan. Het duurde alleen super lang.  je geeft aan dat je zweet, heb je geen koorts?

Reageren
    S

Hallo,

Die wite plekken kun je los trekken, dat doe ik ook als ze los zitten. (Heb jaarlijks keelontsteking)

Reageren
Reageer op: Keelontsteking grote witte plekken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.