Pijn in rug en in slokdarm bij doorslikken voedsel

Beste allen,

Ik ervaar een vervelend en knijpend gevoel in mijn slokdarm wanneer ik bijvoorbeeld een groot stuk brood doorslik. Ik voel het ook bij hoesten, hikken en gapen.

Ook heb ik sinds kort pijn in mijn bovenryg, ter hoogte van mijn slokdarm. Ik zit nu te denken dat ik misschien een tumor heb in mijn ruggenwervel die is uitgezaaid naar mijn slokdarm, of misschien net andersom van mijn slokdarm naar mijn ruggenwervel.

Misschien is dit echt een belachelijke vraag en eigenlijk hoop ik dat ook, maar zou dit kanker kunnen zijn?

Gr, anoniem

Reactie

"Ik ervaar een vervelend en knijpend gevoel in mijn slokdarm wanneer ik bijvoorbeeld een groot stuk brood doorslik. " dat is toch niet zo raar als je te grote happen neemt en niet goed genoeg kauwt.
    Denk dat het eerder daarmee te maken heeft.

Reactie

Ik was eigenlijk al bang voor een reactie als dit. Uiteraard kauw ik m’n eten net als ieder ander mens. Voel me niet echt serieus genomen. Ik snap dat het grappig is zo een opmerking, maar ik ben serieus bang voor iets ergs

Reactie

Het was helemaal niet grappig bedoeld en ook serieus. Maar wel een reactie op wat je zelf schrijft:

Ik ervaar een vervelend en knijpend gevoel in mijn slokdarm wanneer ik bijvoorbeeld een groot stuk brood doorslik.  Een groot stuk brood doorslikken, betekent gewoon dat je niet goed kauwt / te haastig eet.

Als je daarbuiten de klachten ook blijft houden, kan het een probleem van de slokdarm of de maag zijn. Met kanker heeft dat niets te maken.

Ga dus met de klachten naar de huisarts

Reactie
Reageer op: Pijn in rug en in slokdarm bij doorslikken voedsel
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief