- Nina28 mei 2025 om 18:02
Ik heb op 21 mei een keizersnede gehad met wat complicaties, waardoor ik een aantal dagen in het zkh moest verblijven. Ik heb alleen op mijn rug kunnen liggen in het ziekenhuis bed. Ik heb sinds dien last van mijn schouderblad/longen/spieren? Geen idee wat het is. De pijn is alleen voelbaar wanneer ik op mijn rug lig en dan vervolgens diep ademhaal. Het gevoel alsof mn hele long pijn doet. Dit heb ik niet als ik gewoon lig, zit sta of lop. Puur wat ik boven hier bescrhijf. Ziekenhuis heeft bloed afgenomen, maar kon niets vinden en denken dat het spieeen zijn. Maar als het spieren zijn waarom heb ik dan geen last bin zitten staan lopen? De pijn zit diep overigens bij liggen diepademen.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 mei 2025 om 18:36Hi, ik heb je vraag doorgestuurd aan onze huisarts.
ReagerenNina28 mei 2025 om 18:51Dankuwel
ReagerenPeter (huisarts)29 mei 2025 om 23:21Als er is gekeken in het bloed naar infectie en/ of longembolie-tekenen zou ik me geen directe zorgen maken. Maar het is wel vervelend.
Reageren
De houdingsafhankelijke pijn kan voortkomen uit druk op je wervelkolom/ ribben. Het zou een idee kunnen zijn om een fysiotherapeut/ manueel therapeut een te laten controleren of je niet een wervelstandsafwijking (iets uit het lood gedrukt door het liggen..) hebt opgelopen.
Dat is eenvoudig door een manueel therapeutisch onderzoek te controleren.Nina30 mei 2025 om 07:47Bedant voor u reactie. Ik moet vandaag voor het eerst fysio. Ik zal dit ook meenemen.
Reageren