Zoeken Vraag het forum

Wanneer moet je je zorgen maken?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,
    Ik heb al een tijdje wat gezwollen lymfeklieren in mijn hals en ook onder mijn kaak(~1,5/2 maanden). De klieren op mijn kaak zijn zelfs nog wat groter, ze groeien overigens niet. Ze doen geen pijn, zijn niet perse echt hard en ik kan ze nog wel iets naar achter/voren duwen, vervolgens komen ze uiteraard weer terug op hun eigen plek. Je kunt ze van buitenaf ook niet zien, wel voelen. Ik maak mij alleen zorgen. Als ik google gebruik kom ik steeds uit op hodgkin. Nu heb ik een tijdje een paar van die symptonen gehad, (vermoeidheid, nachtzweten). Nu ben ik minder moe. Ik zweet af en toe wel s’nachts. Moet ik mij zorgen maken? Wanneer moet ik naar de dokter?

38 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hoi,

Deze klachten hoor je ook heel van mensen na hun Corona vaccinatie, sommigen hebben er na maanden nog last van. Zijn meerdere topics over hier.

Dus als je ook gevaccineerd bent,is de kans groot dat het aan de vaccins ligt en niet dat je gelijk van Hodgkin uit hoeft te gaan……

Reageren
    Anoniem

Oke, dank maar wanneer moet je je zorgen maken?

Reageren
    John (moderator)

Als ze hard, onbeweegbaar en pijnlijk zijn moet je daarmee naar de huisarts. En dan hoef er nog steeds niets ernstigs aan de hand te zijn. Je moet alleen van die klieren afblijven. Ze kunnen geïrriteerd raken en dan gaan ze dus ook niet weg

Reageren
    Anoniem

Oke dus ik heb vrijwel zeker geen hodgkin?

Reageren
    Anoniem

En dan moet je het zeker ook echt kunnen zien?

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef: Als ze hard, onbeweegbaar en pijnlijk zijn moet je daarmee naar de huisarts. En dan hoef er nog steeds niets ernstigs aan de hand te zijn.

Reageren
    Anoniem

Maar bij hodgkin zijn ze toch juist niet pijnlijk?

Reageren
    John (moderator)

Dat zijn de meest voorkomende symptomen bij hodgkin:
    benauwdheid;
    toename van klierweefsel achter de longen;
    pijn in de buik (door een opgezette milt);
    onbegrepen ernstig gewichtsverlies;
    ernstig nachtzweten;
    onbegrepen koorts.

als je er ongerust over blijft ga dan naar de huisarts en bespreek het

Reageren
    Anoniem

Oke laatste vraag dan nog.
    Als ik Google dan zie ik bij hodgkin echt hele grote zwellingen. Klopt dat? Of kan je de klier ook alleen voelen ipv zien?

Reageren
    John (moderator)

Bij Hodgkin zijn ze echt zichtbaar en groot.

Reageren
    Anoniem

Oke dan maak ik mij dus zorgen om niets.. Bedankt voor de geruststelling (: fijn weekend alvast

Reageren
    Nick

Hoi John en anoniem. Ik las dat beweegbare lymfeklieren eigenlijk vrijwel nooit kwaadaardig zijn klopt dit?

Reageren
    John (moderator)

dat klopt

Reageren
    Anoniem

Ik heb harde klieren rond mijn nek/sleutelbeen. Ze doen geen pijn. En ik kan ze bewegen. Moet ik naar de huisarts|?

Reageren
Reageer op: Wanneer moet je je zorgen maken?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.