Home / Longkanker / Longkanker / Bloed ophoesten niet verkouden
Goedemorgen, ik ben heel erg bang. Ben 26 jr en rook al 10 jaar af en aan maar nu sinds paar weken hoest ik bloed op, soms bruin en soms helderrrood. Ik ben verder niet verkouden, geen zere keel of iets in die richting. Kan iemand me aub helpen met herkenning of geruststelling dat dit niet iets ernstigs hoeft te zijn? Ik ga maandag naar de huisarts maar ik dacht steeds dat het niets geks was als je rookte tot ik het gisteravond ging opzoeken en zag dat het dus helemaal niet normaal is.. maar kan het a.u.b. iets onschuldigs zijn? Ook als je dus niet verkouden/zere keel hebt of moet hoesten?!
Tja, het is een symptoom van longkanker. Maar vaker voorkomend als oorzaak zijn het kwetsbare bloedvaatjes in neus/ luchtpijp die kapot zijn gegaan. Vergelijk het met een bloedneus: als er iets stuk is kan het ook steeds weeer kapot gaan, opnieuw gaan bloeden.
Maar je moet eea inderdaad wel na laten kijken als het langer duurt.
Bedankt voor uw reactie! Fijn dat u met me meedenkt! Ik begrijp dat er bloedvaatjes zijn die snel kapot kunnen maar ik vind het zo vreemd dat ik verder geen klachten van hoesten,zere keel of verkoudheid of iets anders heb. Alleen soms dat ik dus een slijmprop in m’n keel voel die ik er dan even uithoest waar dan bloed bij zit. Kan het dan alsnog geïrriteerde/kwetsbare bloedvaten zijn?
Bedankt voor uw reactie! Fijn dat u met me meedenkt! Ik begrijp dat er bloedvaatjes zijn die snel kapot kunnen maar ik vind het zo vreemd dat ik verder geen klachten van hoesten,zere keel of verkoudheid of iets anders heb. Alleen soms dat ik dus een slijmprop in m’n keel voel die ik er dan even uithoest waar dan bloed bij zit. Kan het dan alsnog geïrriteerde/kwetsbare bloedvaten zijn?
Je hoest een slijmprop op, dus je hoest..en dat geeft ook irritatie , toch? Maar morgen overleggen!
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!