Hallo,
Ben al zolang als ik me kan herinneren sneller dan gemiddeld door mijn energie heen. Maar afgelopen jaren is dit snel verergerd. Wij hebben hele heftige tropenjaren met de kids achter de rug, alleen sinds een half jaar slapen we stabiel. Ik krijg de vermoeidheid er echter niet uitgeslapen en sta altijd moe op. En wil altijd weer vroeg naar bed.
Daarnaast vorig jaar blindedarmontsteking gehad en zit nu met een blaasontsteking te rommelen. Mijn leukocyten waren 16, tijdens de blindedarmontsteking. Ze hebben dit niet gedifferentieerd omdat de blinde darm ontstoken was dus geen reden tot verder onderzoek.
Vandaag bleek urine toch schoon ondanks nog vage klachten. Afgesproken is dat we afwachten en vrijdag opnieuw testen omdat ik nog vage lichte klachten heb. Geen pijn bij plassen, nooit gehad, alleen wat zeurderig gevoel in buik.
Om uit te sluiten dat ontsteking ergens anders vandaan komt, én omdat ik al jaren vermoeid ben, stelde huisarts voor gewoon voor zekerheid een bloedonderzoek daarop te maken. Dus ook onder andere witte bloedcellen differentiëren. Vanmiddag bloed prikken en hoop eind deze week nog wat te weten. Ik ben 33 jaar en een vrouw.
Ik vind het echter onwijs spannend omdat deze klachten allemaal bij (chronische) leukemie passen. Huisarts zei dat ze daar totaal niet aan dacht maar dat ze niet volmondig nee mag zeggen zonder uitslagen maar dat het echt hele kleine kans was. Toch kan ik het moeilijk loslaten. Wellicht andere mensen met zelfde ervaringen?
Ik denk dat daar zo weinig over te zeggen valt. Er zullen toch eerst wat onderzoeken gedaan moeten worden. Je klachten kunnen bij meer dingen pasen
Hallo,
Mijn bloedwaardes zijn binnen en stellen me niet helemaal gerust.
Leukocyten namelijk 11,1 dus iets verhoogd
Lymfocyten 3,1 (dus nét ok…)
Hb is 8,8
Door die vervelende uitslag van leukocyten denk ik dat ik toch leukemie heb!! Ook vanwege m’n vermoeidheid! Ik ben me echt op aan het eten over deze uitslag en kan pas morgen contact opnemen met de arts.
Ik ben wel net dus “genezen” een week van een blaasontsteking. Mijn cpr is ook <4 maar toch zijn mijn leukoctyen nog hoog! Maak me enorm zorgen.
Als je pas een blaasontsteking hebt gehad dan is het toch logisch dat je leukocyten wat verhoogd zijn. Dat heeft toch helemaal niets met leukemie te maken. De grenswaarde voor leukocyten is 10,9 Dus met 11,1 is er nauwelijks sprake van een verhoging.
Je kunt beter wat aan je angsten gaan doen
John ten eerste bedankt dat je reageert.
Bij mij in de tabel stond een grenswaarde van 10.
Ik had het idee dat verhoogde leukocyten en vermoeidheid op leukemie konden wijzen.
Ik weet niet maar het grijpt me enorm aan.
Ik weet niet waarom maar ze hebben bij mijn hb waarde de opmerking gegeven dat ik geen bloedarmoede heb. Terwijl de waarde dit zelf ook gewoon aangeeft dus waarom die notitie?
De bezinking BSE is 3.
Dus het is niet raar dat de leukocyten dan 11 zijn?
Voornamelijk de lymfocyten wijzen op leukemie toch?
Heb al jaren het gevoel dat ik einde van de dag niet kan halen qua energie, daarom waren deze uitslagen heel belangrijk voor me.
10 en 10,9 is toch maar een minimaal verschil en ook over 11,1 is er geen reden tot ongerustheid. Je interpreteert dingen dus verkeerd. En met een Van 8,8 heb je dus geen bloedarmoede.
Er wijst niets op leukemie. Hooguit een doorgemaakte infectie ( blaasontsteking dus). Je zit jezelf van alles aan te praten wat er dsu niet is. Doe iets aan je angststoornis. Zoek hulp
John, dank voor je eerlijke reactie.
Ik ga morgen bij huisarts mijn zorgen ook aangeven en ook dat het teveel met me aan de haal is gegaan. Dat ik er labiel van ben geworden.
Ik zou als laatste vraag toch willen vragen of het qua waarde oké is dat mijn waarde van neutrofielen 7,4 is.
Rest van de vragen en zorgen deel ik morgen met huisarts.