- Anoniem19 september 2025 om 15:34
Hallo,
Ten eerste ben ik een super hypochonder. Alles aan mijn lichaam valt op.
Nu keek ik in de spiegel, en zie ik dat mijn ene wang ietsje dikker is als de andere. Bij aanspannen van de kaken, lijkt dit ook zo.
Is dit iets ernstigs? Ik ben altijd snel in paniek….6 reactiesReageren
Peter (huisarts)
19 september 2025 om 20:55het lichaam is in het algemeen nooit compleet symmetrisch. Vormverschillen re en links terden niet alleen in het gezicht op maar ook in de vorm van de borstkas, de ribben, de handen, bekken en voeten…
Reageren
Hoe beter je observeert des te meer zie je al die dingen. Dus dat doe je goed!
wat je niet goed doet is je daarna daarover zorgen maken…Anoniem19 september 2025 om 21:15Bedankt voor je bericht,
Reageren
In het licht zie ik toch wel een lichte verdikking, boven de kaak.
Wat zou dit kunnen zijn? Ik ben echt heel erg bang voor kanker….Anoniem19 september 2025 om 21:18Ook heb ik gister op mijn wang gebeten, zou dat er voor kunnen zorgen dat ik een dikkere wang heb nu. De verdikking is aan de buitenkant te zien.
Reageren
Peter (huisarts)
20 september 2025 om 09:54Tja, kan ik zo niet beoordelen, maar een ontstekingsreactie (door stoten, beknellen, infectie of eczeem, allergie) in het gelaat geeft wel snel veel zwelling ..
ReagerenAnoniem20 september 2025 om 11:30Bedankt voor je antwoord! Kanker is ook wel ver gezocht denk ik of niet?
ReagerenAnoniem20 september 2025 om 22:19Zou het niet “gewoon” een angststoornis zijn, zoals je zelf ook al aangeeft?
Reageren