Zoeken Vraag het forum

Zwelling oksel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marjo

Hallo,

2-3 jaar geleden voelde ik een heeeel klein hard knobbeltje in de oksel. Ik ben daar toen bij twee verschillende mensen voor geweest en ze deden het af als onschuldig. Een jaar geleden weer geweest, bij iemand anders en opnieuw voelde diegene verder niets geks. Ook afgedaan als gewoon iets onderhuids wat bij de huid hoorde.

Nu dus 3 jaar verder en dat hele kleine bolletje zit er nog steeds, is niet gegroeid. Wel valt het me nog steeds op dat de huid rondom dat onderhuidse bolletje is opgezet. Het voelt als een zachte zwelling, je ziet het ook als ik mijn oksels heb geschoren. Ik ben er weer ongerust over. Kan dit toch kanker zijn?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zeer onwaarschijnlijk. Vraag de huisarts om een echo te laten maken

Reageren
    Marjo

Hallo John, ik ben nog niet naar de huisarts geweest omdat ik me schaam om na 3x weer erover te bellen. Maar vandaag merkte ik op dat mijn oksel met dat piepkleine bolletje gezwollen is. Volgens mij een klier die is opgezwollen. Het is zacht, doet geen pijn. Maar ik zie het verschil bij de oksels in de spiegel. Verder deed een week of twee geleden de borst van deze kant ook pijn, ik dacht een beginnende borstontsteking maar mijn borst was niet te vol qua melk ( ik geef borstvoeding ).

Ik ben nu echt enorm bang, ga maandag meteen bellen voor een echo. Maar zijn dit slechte tekenen???

Reageren
    John (moderator)

In het ergste geval een ontsteking. Dan zou je wel moeten stoppen met borstvoeding aan die kant en natuurlijk de huisarts bellen

Reageren
    Saar

Hoe is het afgelopen? Hier hetzelfde. 😊

Reageren
Reageer op: Zwelling oksel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.