- Anoniem17 juli 2015 om 11:14
Ik heb al een lange tijd een klein bultje in mijn nek. Het is klein, ovaalvormig. Het is niet groter geworden in de tijd dat ik het ontdekt hebt en zwelt alleen op als ik er te vaak aan zit. Nu ik he tmeer negeer is het juist weer kleiner. Het is hard en beweegbaar. Het is gewoon een spier of een lymfeklier en volgnes mij zit het bultje er al zolang ik mij kan herinneren.
Vandaag viel mij ineens op dat ik ook een klein bultje heb onder mijn kaak, aan dezelfde kant. Ik voelde er om heen drukte erop, dat deed even pijn maar het bultje leek minder daarna. Maar nu zie ik dat mijn gezicht aan die kant, onder mijn kaak, dikker lijkt. Ik weet niet goed of ik dit mij inbeeld of niet maar begin mijzelf nu heel erg op te jutten. Is dit misschien kanker? Of iets anders ?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
17 juli 2015 om 15:47Ook dat bultje zal ongetwijfeld een lymfeklier zijn. En dat is verder geen probleem of iets waar je zorgen over hoeft te maken. Je moet alleen van de dingen afblijven en niet voortdurend aan zitten. Daar kunnen ze niet zo goed tegen en kunnen dan gaan ontsteken. Dat er een lichte zwelling zit is heel goed mogelijk. Ook dat komt door de lymfeklier. Verder ook geen probleem.
Reageren
Dus gewoon met rust laten die lymfeklieren.