- Anoniem17 september 2014 om 18:46
Mijn stoelgang veranderd regelmatig en er zitten puntjes op, ook voel ik mij een beetje opgeblazen, ik krijg als het ware een gevoel dat ik naar het toilet moet. (dit gevoel is moeilijk te beschrijven ik voel gewoon iets rond mijn blaasstreek) Ik ben ook winderiger (vroeger moest ik nooit windjes laten nu regelmatig tot veel). Mijn dokter heeft mij onderzocht bloedafname toonde dat ik gezond was. Ook stoelgang controleren bracht geen infecties aan het licht. Onlangs viel ik bijna flauw door bloeddrukval maar dokter heeft cardiografie genomen en alles bleek in orde. Ik maak mij vooral zorgen om die veranderlijke stoelgang omdat ik gelezen heb dat dit kan wijzen op kanker. Maar het kan ook komen omdat ik mijn bekkenbodemspieren (verkeerd) wou trainen want sinds ik die bekkenbodemoefeningen deed zijn de blaasproblemen begonnen. Ik moest toen vlugger naar het toilet, maar ik ben vlug met die oefeningen gestopt. Kan kanker uitgesloten worden door bloed en stoelgangtest? Waarvan kan ik last hebben? Kan dit kanker zijn?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 september 2014 om 22:15Veranderlijke stoelgang is heel normaal. Dat is vooral afhankelijk van wat je gegeten en gedronken hebt.
Reageren
Ik denk dat je klachten vooral worden veroorzaakt door de verkeerde bekkenbodemoefeningen. Je geeft zelf al aan dat de klachten toen zijn begonnen.Anoniem19 september 2014 om 16:33Ook van kleine keuteltjes naar lange worstjes en lichtbruin naar zwartachtig? En wat zou die verklaring zijn voor die puntjes in een ander kleur? Ja dat is wel waar, maar het probleem is dat dit al een hele tijd zo is en ik niet weet wat ik het best doe om dit probleem op te lossen miss wat flexium smeren zodat mijn blaasstreek wat minder lastig aanvoelt?
ReagerenJohn (moderator)
19 september 2014 om 17:41Zoals gezegd het kan aan je voeding en je drinken liggen. Puntjes in een andere kleur kunnen zaadjes of pitjes zijn die je hebt gegeten. Van het brood bijvoorbeeld. Let eens goed op wat je eet en hoeveel je drinkt. Je moet minimaal 1,5 tot 2 liter per dag drinken
Reageren