- Anneke24 april 2025 om 14:14
25 jaar geleden verbrand door zonnebank.
Altijd jeuk ( zo nu en dan sterk ) op de plekken die verbrand op mijn rug en stuit.
Nu pijn in de huid en jeuk IN de huid . Dermatoloog meerder keren geweest in die jaren ziet niks verontrustend (?) alleen een ouderdomsplekje eruit gehaald twee jaar geleden . Moet ik mij zorgen maken? C T scan longen gehad lymfeklier van 6 mm gezien de test was goed .. kunnen ze huidkanker zien op een CT scan met contrastvloeistof ? Ik heb het idee dat er kanker zit in mijn zenuwen door constante eikels op die plekken . Ik gebruik daarvoor een vette zalf .
Met vriendelijke groet, Anneke
D1 reactieReagerenSuus24 april 2025 om 15:07Je verhaal is een beetje vaag, om het zo maar uit te drukken.
Reageren
Je bent bang dat kanker in je zenuwen hebt en gebruikt daarvoor vette zalf?
Waarom? Die zalf bereikt je zenuwen niet en heeft geen effect op kanker. Wat voor “eikels” bedoel je?
Daarnaast heeft een dermatoloog huidkanker uitgesloten en na een ct is er geconstateerd dat verder onderzoek niet nodig is.
Je hebt na uitgebreid onderzoek dus geen kanker.
Bespreek de klachten nog eens met de huisarts of dermatoloog, wellicht zijn er huidzenuwen of onderhuidse zenuwen beschadigd doordat je verbrand bent geweest.
Vraag je huisarts of dermatoloog of een verwijzing naar een neuroloog of Pijnpoli zinvol zou kunnen zijn.