Zoeken Vraag het forum

Bang voor Amandelkanker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Mijn linker amandel is een stuk groter dan mijn rechteramandel. Ook zit hier een rare rode plek op en zitten er gaten in. Achter deze amandel kwamen wel voor amandelstenen vandaan. Ik heb ook al 2x een check gehad bij de ha en alles zag er oke uit. Toch blijf ik bang wezen. Het lijkt ook alsof de vorm van mijn amandel steeds veranderd. En is het normaal dat mijn amandelen doorlopen in mijn keel? Ik ben een meisje van 20 jaar.

16 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hierbij een foto

Reageren
    Anoniem

Ik heb verder er trouwens ook geen klachten aan. Ze gaan wel bloeden als ik er aan kom.

Reageren
    John (moderator)

Misschien moet ze er een keer uit als je er last van blijft houden

Reageren
    Anoniem

Maar het is dus niks ergs zoals kanker of zo iets?

Reageren
    Anoniem

Want hoe kan het dat er een vergroot is als ik verder geen klachten heb?

Reageren
    John (moderator)

Daar heeft dat niks mee te maken. Heb je geen keelpijn?

Reageren
    Anoniem

Nee helemaal niks daarom vind ik het zo vreemd. Ik had wel last van amandelstenen achter deze amandel

Reageren
    John (moderator)

Er niet aan gaan zitten in ieder geval. Anders zou je wellicht een ontsteking kunnen veroorzaken als het gaat bloeden.

Reageren
    Anoniem

Hoort het ook zo dat je amandelen doorlopen in je keel? Achter mijn amandelen zit nog een stuk amandel die zegmaar doorloopt in mijn keel. Je kan het op de foto goed zien onder mijn rechteramandel.

Reageren
    John (moderator)

Waarom er maar een groter is kan ik zo ook niet zeggen. Dat komt wel eens voor

Reageren
    Anoniem

Maar vind u het er niet verdacht uitzien ofzo? Zou ik nog een keer naar de HA moeten?

Reageren
    John (moderator)

Dat ziet er zo uit omdat er een zwelling is.
    Als je eer ongerust over bent/blijft ga dan terug naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Dan is er al bijna twee jaar een zwelling. Want mijn amandelen zijn al 2 jaar dat ze doorlopen in mijn keel en heb er verder niet zoveel last van. Ik zal maandag de ha weer eens bellen en er naar laten kijken. Ik zal daarna hier nog eens laten weten wat de ha zei. Fijn weekend nog.

Reageren
    John (moderator)

Ik zag dat in Juni vorig jaar daar ook al vragen over hebt gesteld. Bespreek je angst dan ook met je huisarts

Reageren
Reageer op: Bang voor Amandelkanker
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.