Zoeken Vraag het forum

Lymfeklier onder kaak

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb al zolang ik kan herinneren en vergrote klier onder mijn kaak. Hij is ongeveer zo groot als mijn vingertop en wordt ook niet per se groter, maar ook nooit kleiner. De klier aan de andere kant van mijn kaak is bijvoorbeeld een heel pak kleiner en veel minder voelbaar.
    Ik heb hier al door een arts aan laten voelen, die vond het niet verontrustend, maar ik merk dat ik het toch moeilijk vind om me geen zorgen te maken.

Is het normaal om continu een lymfeklier te hebben die wat vergroot is? Hij is wel beweegbaar en schiet weg onder mijn vinger als ik eronder duw. Ik ben bang dat ik al jaren lymfeklierkanker heb en dit gewoon niet weet.

Groetjes

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je je daar dan toch zorgen over blijft maken en niet vertrouwd op het oordeel van je huisarts , dan moet je teruggaan naar de huisarts en dat bespreken

Reageren
    Anoniem

Maar zou dat iets zorgwekkend kunnen zijn? Of is dat normaal?

Reageren
    John (moderator)

De huisarts heeft toch al gezegd dat het niets zorgwekkends is? En die heeft ernaar gekeken…

Reageren
    Anoniem

Ja, dat is waar. Maar ergens blijft het toch in mijn hoofd spelen.. ben heel bang dat het iets ernstigs is, maar dat de huisarts het niet serieus neemt.
    Hoe zou een kwaadaardige klier moeten voelen? Als het kanker zou zijn, is het dan echt een grote klier?

Reageren
    John (moderator)

Denk je nou echt dat de huisarts iets als kanker niet serieus zou nemen? Dat is te gek voor woorden. Voor die angst heb je geen huisarts nodig maar een psycholoog.
    Lymfeklieren zijn een heel normaal verschijnsel en horen bij het afweersysteem van het lichaam. Het enige wat je moet doen is er vanaf blijven want anders kunnen ze dus nooit weggaan

Reageren
    Anoniem

Ik ben gewoon bang dat het iets ernstigs is.. ik probeer echt te vertrouwen op mijn arts, maar merk dat ik het moeilijk kan loslaten.
    Vandaar mijn vraag hier hoe een kwaadaardige klier zou moeten voelen, ik zou graag gewoon dat weten.
    Bedankt!

Reageren
    John (moderator)

Dat kun je van buitenaf niet voelen. Daar moet dan eerst een echo voor worden gemaakt en daarna eventueel een biopt genomen

Reageren
Reageer op: Lymfeklier onder kaak
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.