Zoeken Vraag het forum

Erg hard bolletje in nek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Victor

Hallo, ik had hier laats al een vraag over gesteld en toen zei ik als het maar niks ergs is dan laat ik het denk ik gewoon zitten, waarop u zei dat als hij opeens gaat groeien dat ik dan wel naar de dokter moet gaan. Bedoeld u dan met groeien dat hij echt in een keer een stuk groter wordt of gewoon een heel klein beetje want ik denk dat hij gewoon exact hetzelfde blijft, maar misschien omdat het zo langzaam gaat dat ik het niet merk als hij groter word. Dus bedoeld u met groeien echt opmerkelijk groter of niet? Daarnaast vroeg ik me ook nog af of een kwaadaardige tumor constant snel groeit en of er een limiet is, dat dat hij dan stopt met groeien. Dit knobbeltje zit er namelijk al maanden en is voor mijn gewoon exact even groot gebleven. En als een tumor groeit hoe snel is dat dan, 1mm per maand of 0,5cm, dus echt op een niveau dat je het duidelijk merkt of kan hij ook zo langzaam groeien dat je het niet door hebt?

15 reacties
    Reageren
    Suzan

Zou je niet beter gewoon even langs je huisarts kunnen gaan?
    Die kan er naar kijken en je gerust stellen.
    Dan kun je het loslaten ipv er steeds over te blijven nadenken wat het eventueel zou kunnen zijn…..

Reageren
    Victor

Ik weet dat ik u dit niet kan vragen maar als u het zelf was en je zou alleen naar de huisarts gaan als je denkt dat het kanker kan zijn ook al is de kans hee klein, zou je dan in dit geval naar de huisarts gaan?

Reageren
    Victor

Bedoel je met naar de huisarts gaan gewoon puur zodat ik me geen zorgen meer maak of omdat dit misschien iets gevaarlijks is?

Reageren
    Victor

Kom ik in de problemen als ik nu niet naar de huisarts ga?

Reageren
    Victor

Wat zou het ergste scenario zijn?

Reageren
    Victor

Ik ga denk ik gewoon een beetje opletten of hij groeit, als dat gebeurd ga ik naar de huisarts. Denkt u dat dat een goed plan is? Als het over 4 maanden bijvoorbeeld nig steeds even groot is moet ik me dan zorgen gaan maken of kan het jaren duren?

Reageren
    John (moderator)

Als die gaat groeien, heel hard wordt en pijnlijk ga je daarmee naar de dokter. Maar blijf er wel vanaf !

Reageren
    Victor

Oke, hij is al wel erg hard moet ik zeggen. Maar als er dus niks aan veranderd is er dus niets aan de hand?

Reageren
    Suzan

Wat ik bedoelde,is dat je voor je eigen geruststelling naar de huisarts kunt gaan.
    Want gezien al je berichtjes vandaag,kun je het niet loslaten.
    Dan kun je dus beter een afspraak maken,zodat de huisarts na onderzoek precies kan vertellen wat de bultjes zijn.
    Zoals John al eerder zei, waarschijnlijk volkomen onschuldig.
    Maar jij blijft er mee bezig.
    Laat het checken, hopelijk kun je het “wat als het…..” idee dan wel loslaten

Reageren
    John (moderator)

Nee hoor.

Reageren
    Victor

Wat bedoeld u precies met nee hoor

Reageren
    John (moderator)

Maar als er dus niks aan veranderd is er dus niets aan de hand?

antwoord daarop was

Nee hoor

Reageren
    Victor

Oh, maar als ik hiermee niet naar de huisarts ga tenzij er iets verdachts gebeurd kan dat dan?

Reageren
    John (moderator)

Daar hoef je nu niet mee naar de huisarts tenzij je er zelf ongerust over blijft maken. Ga dan naar de huisarts en laat ernaar kijken voor je eigen gemoedsrust

Reageren
Reageer op: Erg hard bolletje in nek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.