Zoeken Vraag het forum

Lijn onder nagel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Elise

Hallo,
    Na een reportage op tv over kanker onder de nagel, bekeek ik mijn eigen nagels eens van korterbij. Toen merkte ik precies dat mijn middenvinger lijnen heeft. Lijkt dit er op of zie ik dingen die er niet zijn?
    Ps, ben een vrouw van 28.

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt wel een opgeplakte nagel in ieder geval met nagellak…

Reageren
    Elise

Dag John,

Klopt, ik draag gelnagels maar ik leek iets te zien tussen mijn nagelriem en de start van de gelnagels. Lijkt jou dit ‘normaal’?
    Een melanoom onder de nagel, is dat telkens een uitgesproken donkere lijn?

Reageren
    John (moderator)

Dit eigenlijk te gek voor woorden. Je plakt een gelakte gelnagel en denkt dan wat te in in je eigen nagel… Kan toch helemaal niet. En wat je ziet is toch duidelijk het randje van de gelnagel

Reageren
    Elise

Het is niet op de gelnagel dat ik bedoel, maar het stuk eigen nagel die je kan zien. Hierbij nogmaals een foto met pijltjes om aan te geven welke verticale lijn ik bedoel. Uiteraard weet ik dat de horizontale lijn de start van mijn gelnagels is.

Reageren
    Elise

Dag John,

Het feit dat je niet meteen zag wat ik bedoelde, is mogelijks reeds een antwoord op mijn vraag en zie ik dingen die er niet zijn.
    Nog even ter bevestiging, maar jij ziet niets vreemd aan de nagel waarmee ik verder zou moeten gaan?

Bedankt voor alle info en nog een fijne avond!

Reageren
    John (moderator)

Maar dat kun je toch helemaal niet beoordelen als de nagel bedekt is met een gelnagel… Daar kun je pas goed naar kijken als die gelnagels er vanaf zijn

Reageren
    Elise

Daar heeft u volledig gelijk in.
    Het uitgegroeid stukje (nagel tussen nagelriem en horizontale streep) lijkt je dan oké? Ik zie dingen die er niet zijn owv angst? Daar heb ik namelijk geen gelnagel momenteel.

Reageren
    John (moderator)

Ik kan er zo echt niets aan zien hoor

Reageren
    Elise

Oké, dank u John om hiervoor tijd te maken en mij gerust te stellen.

groetjes en fijne avond!

Reageren
Reageer op: Lijn onder nagel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.