Virtuele scopie

Geachte dokter.
    Ik heb om persoonlijke redenen graag een virtuele scopie inplaats van de normale colonscopie. De dokter wilt het niet doen. Ik weet niet hoe ik dit wel voorelkaar kan krijgen? Iemand die ik ken had dit ook en kreeg het wel. Maar de darmarts en de huisarts willen me er niet mee helpen. Terwijl ik al 3 jaar onverklaarbare klachten heb en pijn. Is er een mogelijkheid om ergens anders een verwijzing te krijgen? Al moet ik een uur rijden is geen probleem. Er zijn helaas artsen wie niet makkelijk zijn en helaas heb ik die. Ik ken meer mensen met darmproblemen en die kregen wel een virtuele scopie en sommige een normale scopie. Ik vind het zeer kwalijk dat ze dit niet willen doen, vooral omdat dit hun veel minder tijd kost dan een normale scopie te doen. Maar door mijn mentale problemen zal een virtuele scan makkelijker zijn. Hoe kan ik dit oplossen? Nogmaals de mdl en huisarts werken absoluut niet mee hierin 🙁

Reageren

Privatescan of iets in die trant. Kun je op
    Korte termijn terecht

Reageren

Helaas doen ze het niet meer ze adverteten ervoor maar als je goed kijkt staat er dit onderzoek is niet meer mogelijk bij ons.. ik had al rondgekeken

Reageren

Voor zo'n onderzoek heb je toch een verwijzing van de huisarts/MDL arts nodig. Als die niet willen meewerken, kun je via de zorgbemiddelaar van je ziektekostenverzekeraar wellicht ook bij een ziekenhuis terecht voor dat onderzoek. Maar je moet dan wel moverende redenen hebben waarom een coloscopie niet kan

Reageren

Fijn bedankt John ik ga dat eens proberen.

Reageren

Ik had/heb .? Bloed in mijn ontlasting dus ik had een afspraak voor een colonscopie. Kreeg erge last van een brandende huid bij vagina en anus dus kon en wilde de Pleinvenu niet nemen. Twee keer een paar uur op de wc zitten met diarree is dan geen optie. Onderzoek afgezegd. Heb van de huisarts Vagifem en zalf tegen de branderigheid gekregen. Het is me inmiddels opgevallen dat bij zitten de branderigheid toeneemt, denk nu aan Pudendus.?
    Er moet natuurlijk duidelijkheid komen, waar komt bloed vandaan en hoe gaan ze dat constateren.
    Had en heb ook lichte en groene ontlasting, inmiddels is dit al drie maanden aan de gang. Heb in maart pas een afspraak met een andere MDL arts. Mocht dit kanker zijn dan gaat dit maar door zonder enige behandeling op het ogenblik.
    Wat moet ik doen?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Virtuele scopie

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe