Online ZorgZus

Heb 6 maanden geleden bevolkingsonderzoek gehad basrmoederhalskanker. Uit het 1e uitstrijkje bleek dat ik HPV virus heb. 3 jaar geleden had ik dit nog niet en had ik PAP1 uitslag en geen soa.
    Nu deze maand het 2e uitstrijkje gehad plus een sos test..uitslag opnieuw pap 2 licht afwijkende cellen maar geen voorstadium of baarmoedershalskanker staat er bij..plus ik heb opeens de soa chlamydia.
    Nu moet ik binnenkort naar de gyneacoloog voor een colposcie ofzoiets. Ik ben nu echt heel bezorgd en vraag me af of ik ook pap 2 kan hebben door de chlamydia bacterie en dat het nu ik hiervoor antibiotica gehad heb hopelijk weg is en ook mijn cellen terug pap1 zullen zijn?
    Of kun je door chlamydia niet tijdelijk afwijkende cellen krijgen? Vind het gewoon zo raar omdat 3 jaar geleden alles nog perfect was..

Reageer

Pap2 krijg je niet van chlamydia. Het is het HPV virus dart dar veroorzaakt

Reageer

Ok ik had alleen ergens gelezen dat pap 2 ook kon veroorzaakt worden door een onschuldige schimmelinfectie een virus of bacterie dus dat het niet direct kanker hoeft te zijn.. hierdoor dacht ik van als de chlamydia (bacterie/infectie) is behandeld dat dan misschien ook mijn cellen terug normaal worden zeg maar net als kan als de hpv door het lichaam zelf wordt opgeruimd?

Kan dit echt niet ook met chlamydia zo zijn?

Kan dit echt niet

Reageer

PAP 2 HPV negatief
    In het uitstrijkje zijn enkele cellen aanwezig die er iets anders uitzien
    dan normaal. Duidelijk afwijkend zijn ze niet. Het HPV virus is niet
    aangetroffen. Vanwege de licht afwijkende cellen moet er over 6
    maanden opnieuw een uitstrijkje gemaakt worden.
    PAP 2 HPV positief
    In het uitstrijkje zijn enkele cellen aanwezig die er iets anders uitzien dan
    normaal. Duidelijk afwijkend zijn ze niet. In het uitstrijkje is het HPV virus
    gevonden. Vanwege het HPV virus krijgt u een doorverwijzing naar de
    gynaecoloog voor verder onderzoek.

Reageer
Reageer op: Pap 2
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief