Ik heb in mijn gezicht, op mijn linkerwang, een redelijk grote ouderdomsvlek. Althans dat zei de dokter en die vond het maar gek dat ik met die vlek langskwam want het is niets om je zorgen om te maken.
Nu lees ik op internet dat ouderdoms vlekken ook nooit kwaadaardig kunnen worden.
Alleen nu is die ouderdomsvlek die ik heb de laatste 2-3 weken verandert. Waar het eerst alleen een zichtbare verkleuring was is de plek nu ook voelbaar.
Aan de ene kant denk ik het kan niet kwaadaardig worden dus niks aan de hand, maar aan de andere kant vind ik het ook gek dat die vlek verandert.
Moet ik hier nu toch mee terug naar de huisarts? Of is het normaal dat een ouderdomsvlek verandert van structuur en voelbaar wordt?
Ik zou er zelf mee terug naar de huisarts gaan.
Liever voor de zekerheid, dan achteraf spijt.....
Ik heb de huisarts een bericht gestuurd met de vraag of het normaal is. Ik kreeg vervolgens van de assistente een antwoord terug met daarin deze link:
https://www.thuisarts.nl/ouderdomswrat/ik-heb-ouderdomswrat#wat-is-een-ouderdomswrat
Ik vind het sowieso al wat gek dat ik een bericht naar de huisarts stuur en dat dit dan wordt gelezen en beantwoord door de assistente (of is dit normaal?)
Misschien bel ik na het weekend wel om een afspraak te maken om hem weg te laten halen. Het is een vlek ter grote van een vingertop op mijn wang dus echt heel zichtbaar in het gezicht
De assistente neemt zoveel mogelijk werk uit handen van de huisarts. Wil overigens niet zeggen dat de huisarts dat dan ook niet heeft gezien, maar antwoord geven kan hij dan delegeren naar de assistente. Als je ze wil weg laten halen is het idd beter om even een afspraak met de huisarts te maken
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)