hallo ik ben 46 gezond maar heb vaak puisten op mijn hoofdhuid, heb verder geen last van acne, is dat te verklaren?en is er iets aan te doen?
Het kan zijn dat uw haren vettig zijn en de huid vet maken.
Probeert u eens met relemaat de huid goed schoon te houden.
ik heb kort opgeschoren haar is helemaal niet vet en ik was mijn haar regelmatig dus daar kan het niet aan liggen
Juist het vele wassen van het haar stimuleert de huid extra talg aan te maken. Eenmaal wassen in de twee weken is voldoende voor gezond haar.
Helaas proberen patienten vaak niet de juiste behandeling. Iedereen met last van acné kan de huisarts bezoeken.
De NHG-standaard voor acne heeft hij goede richtlijnen voor de behandeling van ieder type acne.
De huisarts kan het overbodige gebruik van vaak prijzige zelfzorgproducten voorkomen, de juiste informatie geven en eventueel een behandeling met receptgeneesmiddelen voorschrijven die veelal worden vergoed.
Tijdig behandelen met bijvoorbeeld een lokaal retinoïd is gunstig om blijvende schade aan huid en leven te voorkomen.
gadverdamme ik ben bakker en zweet elke nacht ik was mijn haar echt wel vaker dan in de twee weken
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!