- Anoniem16 april 2016 om 05:07
Hallo,
Nou heb ik al jaren lang een hard bobbeltje achter mijn oor, en aangezien ik bijna elke dag last van hoofdpijn heb ook banger voor wat het zal zijn. Ik ben naar de dokter gegaan en die heeft mij verteld dat het een infectie kan zijn en het wel weer wegtrekt. Echter ben ik niet compleet gerustgesteld dat het zomaar weg zal zijn aangezien ik het al een tijdje heb. De dokter vertelde ook dat zij een aantal lymfeklieren in de hals voelden. Ik heb uiteraard een beetje research op het web gedaan en hierbij kwamen twee dingen uit: een infectie en lymfeklierkanker, dat laatste is waar ik voor vrees, aangezien ik hetal lange termijn heb. Heeft iemand dit ook gehad? En kan iemand mij vertellen of ik me zorgen moet maken en erachteraan moet gaan?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
16 april 2016 om 08:47Als het bobbeltje een infectie is, kan dat wel tot gevolg hebben dat de lymfeklieren wat opzetten. Maar dat is eigenlijk niets om ongerust over te zijn. De lymfeklieren in de hals doen dat wel vaker bij verschillende infectie’s. Bij problemen met tanden of tandvlees, amandelen, verkoudheid enz. lymfeklieren kunnen dan ook langere tijd wat opgezet blijven. Dat is toch een vrij normaal verschijnsel. Lymfeklieren zijn onderdeel van je afweersysteem, dus in principe geen slecht teken als ze er zijn. Het betekend dat je afweersysteem actief is.
Reageren
Als je ongerust blijft over dat bobbeltje, ga dan terug naar de huisarts.