- SuzyQ10 november 2015 om 17:41
[strike][/strike]
Hallo,
Sinds 2 weken heb ik zo af en toe een vreemd gevoel in mijn hals, links naast de wervels die je daar voelt lopen.
Als ik het voel lijkt het alsofje halsslagader even kort wordt dichtgedrukt.
Verder geen pijn met slikken of het gevoel dat er iets blijft hangen. Voel ook geen bulten oid.
Vandaag trof ik bij toeval de huisarts in de praktijk toen ik er was om iets op te halen en haar even gevraagd hoe of wat. Ze heeft niet gevoeld maar vroeg me of ik pijn had met slikken / gevoel had dat er iets bleef steken.Ondanks dat de dokter zei dat ze niet aan iets ergs dacht voel ik me nog steeds angstig. Heb het eea zitten lezen over keelkanker en ben nu compleet in paniek ondanks dat er niet / nauwelijks overeenkomsten zijn.
Wie herkent dit gevoel of kan er wat zinnigs over zeggen?
16 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 november 2015 om 17:59In je hals voel je geen wervels lopen want die zitten daar niet. Het kan dat je een knijpend gevoel in je keel hebt, maar dat is dan meer van stress en spanning. Zolang je geen slikklachten hebt en er niks in je keel blijft steken hoef je je daar geen zorgen over te maken.
ReagerenAnoniem10 november 2015 om 18:21Sorry, wist niet hoe ik het beter kon omschrijven dan wervels.
Nee daar heb ik absoluut geen problemen mee.
Zou het inderdaad kunnen komen van stress? Zo’n heel kort gevoel?
Hebben thuis wel een stressvolle periode gehad en denk dat dat onbewust toch wel wat invloed op me gehad heeft alleen omdat ik nooit eerder stress op deze manier gevoeld heb vroeg ik me af of dat dan wel kan. Het is nl niet een gevoel zoals ik dat wel eens gehad heb door stress dat je geen hap door je keel krijgt en dus een knijpend gevoel hebt.
Mag ik vragen of u arts bent?
ReagerenJohn (moderator)
10 november 2015 om 18:55Stress/spanningen en angst kunnen inderdaad dat knijpend gevoel geven. In de regel gaat dat ook gepaard met hyperventilatie.
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestIk ben geen arts, maar wel medisch geschoold en opgeleid.
ReagerenAnoniem10 november 2015 om 19:13Dank je, ik zal de test eens doen ook al heb ik zelf niet het idee dat ik hyperventilatie heb.
Dank je wel voor de geruststellende reactie. Ik had mezelf al 5x begraven zo bang maakte het me 🙂
ReagerenAnoniem10 november 2015 om 19:16Ik heb volgens de test geen symptomen van hyperventilatie 🙂
ReagerenAnoniem10 november 2015 om 19:33Kan het niet mijn schildklier zijn?
ReagerenJohn (moderator)
10 november 2015 om 19:51Daar kan ik je zo natuurlijk geen antwoord op geven, maar dan zou je in principe ook nog heel wat andere klachten moeten hebben.
ReagerenAnoniem10 november 2015 om 20:31Ik heb verder nergens last van. Volgens mijn man en mijzelf zijn er ook geen gekke dingen te voelen in mijn hals.
Ben zo vreselijk bang om iets ergs onder te leden te hebben.
ReagerenAnoniem10 november 2015 om 21:12Als je oneffenheden aan je schildklier hebt kun je die dan zelf voelen?
ReagerenJohn (moderator)
10 november 2015 om 21:44Een vergrootte schildklier zou je eventueel kunnen voelen.
Reageren
Maar doe je zelf een plezier en ga niet constant zitten voelen…daar ga je dan alleen maar klachten van krijgenAnoniem11 november 2015 om 07:27Dat heb ik de laatste paar dagen al gedaan waardoor alles nu gevoelig is.
Reageren
Vanaf dag 1 heb ik niks vreemds gevoeld.Anoniem11 november 2015 om 10:36Ik ga morgen even naar de HA. Ik ben zo bang, dat is niet gezond meer. Van iets wat ik zo af en toe voelde voel ik nu heel de tijd wat alleen maar door het voelen en er steeds maar aan te denken.
ReagerenJohn (moderator)
11 november 2015 om 11:01Goed om daar eens even met je huisarts over te gaan praten…
ReagerenAnoniem11 november 2015 om 18:33Heb vandaag wat zitten googlen op triggerpoints en er blijken er een paar in de hals te kunnen zitten die uitstraling geven naar de plek waar ik last heb. Hopelijk is dat het.
Nu vanavond wel steeds het gevoel dat er wat in mn keel zit maar dat komt vast doordat ik er steeds een denk en aan zit??
Reageren