- Anoniem31 juli 2015 om 14:45
Ik heb sinds 3 weken behoorlijke hoofdpijn op het achterhoofd (rond mijn kruin en net iets daar onder). Het is niet de hele dag door, maar toch wel een groot deel van de dag. Ik heb toen ook ontdekt dat er twee harde bobbels net onder mijn kruin zitten. Zeg maar ongeveer ter hoogte van wenkbrauwen maar dan aan achterzijde van het hoofd. Zover ik mij kan herinneren heeft dit hier nooit gezeten, merkte het pas op toen ik hoofdpijn begon te krijgen op die plek. De bobbels lijken symmetrisch en zijn hard net als bot. Wellicht is het dus normaal? Ik weet wel dat er een verdikking kan zijn meer lager t.h.v. de oren, waar de nek ophoud, daar heb ik het dus ook niet over. Heb op de bijlage met rood proberen aan te geven waar het ongeveer zit. Verder heb ik ook wat vreemde ‘buljes’ op mijn hoofd, beetje de grote van puisten maar het zijn geen puisten. Die zitten toevallig ook rond mijn kruin.
In een algeheel bloedonderzoek is niets afwijkends gevonden. Niet in de bezinking, schildklier, lever, etc.
Verdere informatie:
Bij mijn hoofdpijn heb ik GEEN last van misselijkheid. Wel zie ik wat onscherper op zo’n moment heb ik het idee. Het is een drukkende pijn, soms krijg ik ook wat steken rond het voorhoofd en de slapen. Mijn ogen prikken de laatste dagen vrij veel. Ik heb ook last van trillingen in mijn hele lichaam. Dan in mijn been,dan in mijn arm, rond mijn milt,, schouder, in mijn nek, op mijn borst, op mijn rug t.h.v. schouderbladen, zelfs onder mijn scrotum. Overal, ongeveer 20 seconden en dan houdt het op. De trillingen lijken soms hetzelfde ritme te hebben als mijn hart alleen dan wat extra slagen..(?) Ik voel mijn pols tijdens de trillingen en merk dat sommige van de kloppingen op dezelfde snelheid zitten als mijn hartslag, maar lang niet alle. Soms zit het totaal niet op hetzelfde tempo.
Toch heb ik het idee dat mijn hart niet helemaal juist functioneert. Er is bij mij een paar jaar geleden vastgesteld dat ik een hartklep afwijking heb, maar dat was niet direct een probleem volgens de cardioloog (3 jaar geleden). Er zijn laatst wat Hart filmpjes gemaakt en ben zelfs ’s nachts in ziekenhuis opgenomen ter controle, waar niets afwijkends in mijn hartslag werd ontdekt, maar toch voel ik steeds rare kloppingen rond mijn hart. Wellicht het spier net boven het hart of rond het hart op de borst dat fibrilleert? Mijn hartslag versnelt wel aardig bij inademen en dan gaat hij weer een stuk langzamer bij het uitademen. Die schakeling daartussen voelt soms als een ‘bonk’. Het voelt soms ook alsof mijn bloed niet goed rondgepompt wordt, en de hartslag in mijn pols tijdelijk verdwijnt.
Ik heb een halfjaar in Azië gewoond (Taiwan) waar ik uiteindelijk maagproblemen met flinke zuurbranden heb ontwikkelt. Door een Gastroscopie(?) uiteindelijk geconstateerd dat er een bacterie heeft gezeten en een maagzweertje is ontstaan. Daarna Pantoprazol gaan slikken. Vervolgens meer klachten gaan ontwikkelen zoals hierboven beschreven. Ik ben gestopt met die pillen om te kijken of het wellicht bijwerkingen zijn, maar na 6 dagen is er nog geen verbetering.
Het voelt ook alsof er bloedvaten of lymfeklieren(geen idee welk van de twee) dik zijn in mijn borst, rond de tepels en richting de oksels, maar niet in de oksels zelf. Het vat wat net een vingerbreedte onder de sleutelbenen ligt voelt ook wat verdikt en gevoelig. Ik voel ook steeds een soort trillingen aan de linkerzijde van mijn borst, alsof mijn t-shirt trilt ofzo, heel vreemd.
Iemand een idee wat er mis is en wat die bulten kunnen zijn? De Huisarts wilt niets voor me doen omdat er niets in bloed te vinden is..