- miracle-flipper3 januari 2015 om 13:12
Ik ben een vrouw van 20 en ik heb sinds enkele weken last van een vervelende druk aan mijn voorhoofd (vooral slaap en de omgeving van de sinus). Die druk is nagenoeg constant. Ik heb de laatste tijd wel veel last van stress. Ik heb slaapproblemen: nachtmerries en wordt vaak ’s nachts wakker, en ik slaap erg oppervlakkig.
Ik pieker hier vaak over, waarschijnlijk maak ik het daardoor erger. Ik ben gewoon erg bang dat het iets ernstigs is, zoals een hersentumor ofzo. Ik vermoed dat het dat niet is. Voor de rest ben ik normaal: ik denk helder, ik hoor en zie zoals het hoort, al mijn ledematen werken nog goed, ik sport nog steeds veel en ben niet vermoeid ofzo. Maar toch ben ik hier echt bang voor (ik ken iemand die gestorven is door een hersentumor).
Dit is toch gewoon spanningshoofdpijn? En wat moet ik aan mijn dokter zeggen. Ik voel me zo stom dat ik zo bang ben voor een tumor, maar dit spookt gewoon zodanig door mijn hoofd dat ik het niet links kan laten liggen. Maar ik heb schrik dat ze gaat zeggen dat ik een ct-scan van mijn hersenen moet laten nemen en voor wat het resultaat kan zijn. Ben ik nodeloos aan het stressen?
2 reactiesReagerenmiracle-flipper3 januari 2015 om 13:22Owja, ook nog dit: mijn nekspieren staan gespannen en mijn nek kraakt als ik die beweeg? Spanningshoofdpijn? Maar dan erg hardnekkige?
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2015 om 14:24Ik denk dat je inderdaad nodeloos aan het stressen bent.
Reageren
Maar ga met de klachten naar je huisarts en leg het zo uit zoals je het hier hebt geschreven.