- Anoniem9 januari 2014 om 21:01
Hoi,
De laatste tijd heb ik steeds meer hoofdpijn.
Ik denk dat het een paar maanden (4 maanden) geleden begonnen is.
Op het moment is het zo erg geworden dat ik onwijs zere steken in mijn kop heb waarbij het sterk op clusterhoofdpijn lijkt.Ik word zenuwachtig, wil blijven bewegen en voel me van de kaart af (mentaal afwezig of brainfog)
De laatste tijd hoor ik ook een soort van electrische storm in mijn hoofd.
Het is een constante geluid wat niet van buitenaf komt.Verder heb ik zeer veel last van mijn linkeroor als mensen aan het smakken, eten of herhalende geluiden maken zoals klikken met balpennen…ik word er zeer geiriteerd van.
Maar dit is iets wat de laatste 10 jaar alleen maar erger word.
Verder heb ik ook een constante piep in mijn linker oor en heb ik het idee dat mijn trommelvlies in dat oor staat te trillen.
Zo voelt het voor mij.Die hoofdpijn word dus de laatste tijd extreem erg.
Tijdens deze aanvallen die zo’n beetje elke dag rond de zelfde tijd is, heb ik steken aan mijn rechterkant van het hoofd boven mijn oor, bij mijn slaap en aan de onderkant van mijn schedel.Nu is het de laatste 2 dagen even wat minder, maar ik begin het aan mijn linkerkant te voelen en ben bang dat het ”aan het overspringen is” van de rechter naar mijn linkerkant.
Het zijn steken die 15 tot mischien 45 minuten aanhouden..soms zijn het enkele steken en duurt het maar 5 minuten.Een kleine 2 weken geleden was mijn lichaam zo overgevoelig van de pijn dat niemand me moest aanraken…dat deed helse pijn.
Mijn kleding deed geen pijn.De rest van de dag gaat het wisselend met hoofdpijn.
Ik heb zware hoofdpijn, maar heb niet het verlange om me terug te trekken naar een donkere kamer.
Ik ben vaak ”afwezig of aan het trippen” van de pijn.
Zo komt er de laatste tijd ineens geluid uit spullen waar geen geluid uit hoort te komen.
Of ik rij in mijn auto en ik ben compleet afwezig…Eerst was de pijn dat het gewoon opkwam.
Maar de laatste paar dagen/weken komt de pijn omhoog (alleen zware hoofdpijn zonder steken) bij inspanning.Ik heb medicatie gehad tegen spanningshoofdpijn, maar dat werkte niet.
De eerste ochtend na inname kwam er gelijk weer een hoodpijnclusteraanval opgezet.
Na 2 dagen, ben ik ermee gestopt.
Werkte voor geen meter.Weet u mischien wat er aan de hand is?
Ik ben een jonge vrouw van 32 jaar.5 reactiesReagerenTandor19 januari 2014 om 21:04Clusterhoofdpijn/migraine is natuurlijk heel goed mogelijk. Wat ik kan adviseren is een verwijzing vragen voor de neuroloog. Er zijn overigens meerder medicamenten beschikbaar tegen clusterhoofdpijn. Het kan best dat niet ieder medicament het gewenste resultaat heeft.
ReagerenAnoniem9 januari 2014 om 21:16Gelukkig heb ik de doorverwijzing naar de Neuroloog en word er binnenkort een MRIscan gemaakt.
Maar na bijna elke avond zo’n aanval zonder pijnbestrijding..(neem bewust geen asprine om medicatieafhankelijke hoofdpijn te voorkomen) en geen enkele asprine/pijnstiller die je zo kan krijgen zonder recept werkt niet….heb ik zin om een grote rubberen hamer te pakken.Ik heb mijn periode al in de gaten gehouden….
Reageren
Heeft er niks mee te maken.
Voedingsmiddelen….sommige dingen maken wel een verschil in de aantal aanvallen.Tandor19 januari 2014 om 21:23Ben benieuwd wat er bij de neuroloog uit gaat komen.
Reageren
Als de scan en de uitslagen lang op zich laten wachten is het misschien goed om toch een andere pijnstiller te proberen.
Brufen 600 mg bruis of Diclofenac 100 mg zetpillen beiden uitsluitend op recept. Misschien kun je daarmee de pijn op de ergste momenten onderdrukken totdat je meer weet.Anoniem16 januari 2014 om 18:51Uitslag MRI is eindelijk bekend…alles in mijn hoofd is okee.
Gelukkig want ik begon echt te gaan doomdenken…..De arts denkt aan mischien chronische paroxysmale hemicrania.
Ik heb Indometacina gekregen…
Als dat zou werken, dan is het inderdaaad chronische paroxysmale hemicrania.Ik heb een tabletje ingenomen en voel inderdaad een uur later de hoofdpijn zakken.
Ik wil niet te vroeg juigen, maar mischien dat dit het wel is.Er zijn nog vervolgafspraken gemaakt naar de psygoloog in het ziekenhuis en een doorverwijzing gemaakt naar een hoofdpijnkliniek.
Ik wil nu alles uitzoeken, zodat ik nu weet wat er aan de hand is en niet de rest van mijn leven hier nog mee rond loop te modderen.
ReagerenJohn (moderator)
16 januari 2014 om 19:05Nog maar even afwachten en kijken of het medicament daadwerkelijk blijft werken. Dan is in ieder geval duidelijk wat er aan de hand is. Laat over enkele dagen nog even wat weten.
Succes.
Reageren