Zoeken Vraag het forum

Elke dag hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben een meisje van 14 jaar, ik heb elke dag hoofdpijn. Het voelt alsof de hoofdpijn achter me ogen zitten. Vaak begint de hoofdpijn in de middag.

Eind Juli ben ik naar de opticien geweest om te kijken of het iets met mijn ogen te maken heeft. de metingen waren +0,25 en 0 dpt. Daarna ben ik naar de huisarts gegaan en ben ik door verwezen naar mensendieck. Ik ben daar 4 maanden geweest elke week maar het hielp niet.

Ik ben in Oktober weer terug gegaan naar de huisarts, het ging niet over. De huisarts dacht dat het misschien migraine was, ik werd toen doorverwezen naar de kinderarts. De kinderarts heeft me medicijnen gegeven voor migraine, ook ben ik doorverwezen naar de kinderpsycholoog. Me klachten waren niet heel duidelijk voor hem.

Maar ik hou zoveel last van hoofdpijn, het beperkt alles. Vaak heb ik moeite met lezen dat het af en toe het scherm niet scherp is. Laatst had ik mijn moeder haar bril op (-2dpt.) en ik zag alles heel goed. Ik voelde spieren in me nek/ schouders los laten (ontspannen).

Hoe kan het dat ik nog scherp zie met die sterkte?

Wat kan ik het beste doen? Het is heel vervelend.. En ik ben al zo vaak doorverwezen dat ik dacht misschien hebben jullie een advies?

Als iets nog niet duidelijk is vraag het maar.. Ik hoop dat iemand tips heeft..

Gr. Fay

7 reacties
    Reageren
    Tandor1

Een afwijking van 0,25 kan hoofdpijn klachten geven.

Vraag de huisarts om een verwijzing voor de oogarts.

Reageren
    Anoniem

Hallo Tandor,

Bij de opticien zeiden ze dat deze kleine afwijking niet genoeg is voor een bril en ook geen klachten kan geven. Wat kan de oogarts dan voor anders doen?
    (meer uit nieuwsgierigheid)

Bedankt voor uw reactie!

Gr. Fay

Reageren
    Tandor1

Er kunnen afwijkingen in je oog zijn die de opticien niet kan vaststellen.

Overigens ben ik het niet met de stelling van de opticien eens. Een kwart (0,25) kan genoeg zijn om klachten op te leveren. Ik heb dat aan den lijve ondervonden. Ook ik kreeg geen bril.
    Onderzoek bij de oogarts leverde echter nog een afwijking op. Uiteindelijk dus toch een bril. Mijn hoofdpijn was in ieder geval stukken minder.

Reageren
    Anoniem

Mijn moeder denkt dat het niets daarmee te maken heeft, en ze herhaalde weer die zin dat ze opticien zei dat zo’n kleine afwijking geen klachten kan geven.

Ik heb veel stress gehad afgelopen jaar (nu veel minder tot geen last meer daarvan). Mijn moeder zegt dat het komt dat ik last heb van me ogen doordat ik spieren teveel aanspan ofzo.

Kan het ook door het aanspannen komen? Ik heb het idee van niet maar weet niet helemaal hoe ik dit moet uitleggen?

Reageren
    Tandor1

Het zou inderdaad ook van spanningen kunnen komen. Vooral als je nek en schouder spieren erg aangespannen zijn. Daarmee zou je naar een fysiotherapeut kunnen. Je komt er dan snel achter of dat het is.

Reageren
    Anoniem

Waar het ook mee te maken kan hebben, dat is bij mij namelijk het geval, is dat ik veel te lang in slecht geventileerde ruimtes zit. Neem bijvoorbeeld school, de meeste scholen hebben nou niet bepaald een denderend ventilatiesysteem. Als je dan al gevoelig bent voor hoofdpijn (wat bij jou dus door je ogen kan zijn) heb je die hoofdpijn door de slechte luchtkwaliteit zo te pakken.

Reageren
    Anoniem

Ik hem mijn spierspanning in me schouders en nek laten meten. die was prima zeiden ze. Dus denk toch dat dat het niet is. Bij elke les staat er minstens 1 raam open. Het kan misschien wel daarmee te maken hebben maar ik heb geen idee.

Aankomende woensdag heb ik een afspraak bij de kinderpsycholoog (die stond al voor ik op deze site ben begonnen). Ik hoop dat die wat voor me kan doen.

Bedankt voor de reacties

Reageren
Reageer op: Elke dag hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.