Zoeken Vraag het forum

Van een karamelkleurige huid naar een crèmekleurige huid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, mijn naam is Dewi Ik ben 16 en een tijd terug merkte ik dat ik een karamel achtige huidskleur heb gekregen. Hier ben ik alles behalve gelukkig mee. Ik was als kind zijnde namelijk veel lichter en ik vind mezelf echt heel lelijk nu. Ik ben, net zoals veel andere mensen, van mening dat
    een gebruinde huid mooi is en gezond staat maar het past totaal niet bij mij. Het maakt mij het leven echt heel erg zuur en ik heb zelfs al meerdere malen overwogen om zelfmoord te plegen. Zijn er veilige manieren om de huid ietsjes lichter te maken? Ik heb gehoord van het zogenaamde “mena cream” weet iemand waar ik dat kan krijgen in Zuid- en Noord Holland? Ik wil het namelijk liever niet bestellen.

4 reacties
    Reageren
    Tandor1

Er zijn geen “veilige manieren” om je huid lichter te maken. Heb je van jezelf een blanke huid?
    Waarom past de kleur die je hebt totaal niet bij jou?

Reageren
    Anoniem

Nee niet blank. ik ben half indonesisch dus ik heb een crème kleurige huid van mezelf dat zie je ook op oudere foto’s maar nu is m’n huid tamelijk donker. Omdat het niet mijn echte kleur is. Ik weet niet of het een aandoening is ofzo maar ik was eerst veel lichter. Ik ben er gewoon niet gelukkig mee.

Reageren
    Tandor1

Ik ga er toch vanuit dat het je echte kleur is. De zomer is net voorbij. We hebben veel zon gehad en dan kleurt je huid toch iets meer. Bovendien is het zo dat naarmate je ouder wordt ook je huid (zeker in jou geval) iets donkerder wordt. Dit hoort toch echt bij je “afkomst”.
    Soms moet je dingen accepteren zoals ze zijn. In jou geval is dat dus genetisch bepaald. Kijk maar eens naar de huidskleur van je Indonesische ouder.
    Uiteraard kun je naar je huisarts gaan en dit bespreken. Maar of je daar veel wijzer van gaat worden is nog maar de vraag.

Reageren
    Anoniem

Oke.. heel erg bedankt

Reageren
Reageer op: Van een karamelkleurige huid naar een crèmekleurige huid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.