- Anoniem26 november 2013 om 10:51
Hallo,
Ik heb al +/- 2 maanden links in mijn hals en nek verschillende ronde bobbeltjes (eerder balletjes voor mijn gevoel).
Boven mijn sleutelbeen zitten er 2 en vanuit mijn linkeroor naar beneden en achteren zit er 1.
Het geheel is sowieso wat bobbelig en harder dan aan de rechterkant en de balletjes zitten daar dan weer op, maar zijn niet heel groot (0,5 cm geloof ik).De huisarts zei dat ik mij geen zorgen hoef te maken zolang het geen super grote bal word…
Vind ik persoonlijk wat kort door de bocht.Ik heb verder al een tijdje hoofdpijn, vooral in mijn voorhoofd. Bij bepaalde oogbewegingen lijkt het te komen en als ik even wat gespannen ben.
Ik eet voldoende, mijn gewicht verandert niet en ik ben niet moe.
Ik ben een man van 28 jaar.Wat moet ik hier nu mee?
7 reactiesReagerenTandor126 november 2013 om 21:45Ik denk dat je er niets mee moet doen. Met de bolletjes althans.
[quote]Ik heb verder al een tijdje hoofdpijn, vooral in mijn voorhoofd. Bij bepaalde oogbewegingen lijkt het te komen en als ik even wat gespannen ben.[/quote]
Dit zou wel eens een voorhoofdsholte ontsteking kunnen zijn of worden. Dan is het niet vreemd dat je lymfeklieren in de hals opzetten. Dat is nl een reactie van het afweersysteem van je lichaam. Dat hoort zo. Je lichaam vecht tegen een infectie.
Je huisarts heeft dus gelijk: zolang het niet een grote bult wordt, hoef je je daar dus geen zorgen over te maken.
Heb je verder geen verkoudheidsklachten?
ReagerenAnoniem27 november 2013 om 08:36Bedankt voor je reactie!
Ik ben niet verkouden ofzo.
Ongeveer 2 maanden geleden wel even geweest en 1 maand geleden een milde griep gehad.De hoofdpijn is eigenlijk rond die tijd begonnen.
De hoofdpijn is niet extreem, in de ochtend voel ik het vaak in mijn voorhoofd. Maar het verplaatst zich ook weleens naar de zijkanten en heel soms in mijn achterhoofd.
Sinds de verkoudheid heb ik wel een periode gehad met veel stress, slecht slapen enz. Maar dit begint gelukkig weer beter te worden.
ReagerenTandor127 november 2013 om 18:41Waarschijnlijk is het virus dan toch nog niet helemaal weg. Dat is op zich geen probleem. Je lichaam is dus nog steeds in de “virusafweer”. Niet zo vreemd als je bedenkt dat deze tijd van het jaar dus de tijd van de virussen is. De griep heerst.
Reageren
Eigenlijk een goed teken dus.
Het zal na verloop van tijd ook weer weg gaan.Anoniem3 december 2013 om 10:39Hoe lang zou dit kunnen duren?
Ik merk namelijk dat het eerder erger wordt dan minder.
Het vreemde vind ik ook dat het allemaal aan de linkerkant van mijn hals zit. Rechts zijn de klieren veel minder opgezet en is het geheel vlakker.Soms voel ik mezelf even ziek worden, even keelpijn of schorre keel. Dit duurt vaak maar een uurtje of 2 en dan is het weg. Vaak ook gewoon pijn ergens in mijn mond/keel.
ReagerenTandor13 december 2013 om 18:17[quote]Soms voel ik mezelf even ziek worden, even keelpijn of schorre keel. Dit duurt vaak maar een uurtje of 2 en dan is het weg. Vaak ook gewoon pijn ergens in mijn mond/keel.[/quote]
En dit is dus precies waar het om draait. Er zit of een ontsteking of je hebt dus last van een virusinfectie.
Ga terug naar je huisarts en laat je keel nakijken. Misschien zijn het wel je amandelen.Overigens kan het heel goed zijn dat je aan de ene kant meer last hebt dan aan de andere.
ReagerenAnoniem13 december 2013 om 11:57Zo, nu wat weken later begint het links in de hals wat minder te worden. Ook heb ik minder pijn in mijn hals en minder momenten met keelpijn. Heel vreemd, ik heb hier toch +/- 2 maanden last van gehad!
Zelfs de hoofdpijn in het voorhoofd begint steeds minder te worden.
ReagerenTandor113 december 2013 om 19:16Een infectie kan hardnekkig zijn. Maar gelukkig gaat het al beter.
Reageren