Zoeken Vraag het forum

Erg warm en vooral gloeiend gezicht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jessie

Sorry, moest Anti Redness van Eucerin  zijn, Rode wangen van Roche! Vandaag had ik het erg koud, dan weer warm, daarna tot Nu Rode gloeiende wangen! Wanhopig van

John (moderator)

Welke medicatie heb je of ben je aan het afbouwen?

Reageren
    Jessie

Venlafacine  van  150 naar ?90 nu !

amitricycline 20 tegen reumatische pijn

Reageren
    John (moderator)

Dan zal het toch een gevolg van het afbouwen van de medicijn zijn . En daar is dan helaas niet veel aan te doen

Reageren
    Tess

Ik heb het vooral in de avond, het begint vanaf 3 uur ongeveer. Bij het eten is het het ergst en na het eten wordt het alleen maar erger, het brand best wel en ik heb er echt last van.

Reageren
    Jannie

Ook af en toe last van soms blijft het dan weer een hele tijd weg, denk dat het met voedsel te maken heeft, blijkbaar voedingsmiddelen met hoog histamine. Jammer dat de meeste dokters niet wat verder kijken.

Reageren
    Jaap

Ik heb het zelfde probleem en in de winter het meest. Koud naar warm en ook na het eten is heel me hoofd zo rood als een biet. Onzekerheid stress en vermoeidheid en als je er heel de dag mee bezig bent wordt het alleen maar erger. Je moet maar denken iedere gek zijn gebrek. Sterkte

Reageren
    Ortho Life

Dit lijkt op histamine, een sluipende trigger die onderschat wordt.

Reageren
    Amber

Ik heb dit ook, precies hoe je het omschrijft. Ik wordt over het algemeen sneller rood bij sporten of in stressvolle situaties. Dit gebeurt in extreme mate tijdens examens, mijn gezicht wordt erg rood en heet en soms zelfs lichtjes gezwollen, hierbij voel ik mijn ogen ook branden. Ik dacht lange tijd dat iedereen dit had maar blijkbaar niet dus. Op willekeurige momenten van de dag heb ik soms hartkloppingen en paniek aanvallen. Kan dus psychosomatisch zijn.

Reageren
    Man 45 jaar

Ook ik heb soms zomaar uit het niets een heel rood/paars hoofd met gloeiende wangen voorhoofd en oren. Het is zelfs meerdere keren per dag. Ben al naar een dermatoloog geweest die dacht aan Rosacea, maar bij een second opinion, hebben ze met toch doorgestuurd naar een internist. Ben nu geprikt op de verdenking van een tumor op de bijnier. Als ik zo’n aanval heb, moet ik mijn hoofd echt koelen met koud water of met de airco van de auto vol open. Ik merk dat het vaak komt als ik er zelf aan denk. Je staat ermee op en je gaat ermee naar bed. Je wordt er helemaal moedeloos van, omdat je niet weet waar het vandaan komt, of wat je er tegen kunt doen. Ik heb geen hartkloppingen en zweet niet tijdens een aanval, heb alleen een heeeeeeel warm hoofd. Zelfs een ledlamp voel ik dan branden op mijn gezicht.

Reageren
    Kim

Misschien histamine intolerantie.?

Reageren
    Eddy

Ik heb hetzelfde probleem sedert 3 jaar.Excact wat U schrijft tijdens of na de maaltijd,en dat gedurende minimaal 2uren. Ik ben naar de endocrinoloog geweest en moet nu nog 1 onderzoek laten doen. Een MRI scan van de bijnieren. Indien daar een tumor opstaat veroorzaakt dit het probleem van zweten,vooral in het gezicht en het hoofd.

Reageren
    Hulde78

Hallo
    Ik heb dit ook even goed gelezen en ik moet ook vertellen dat ik ook vaak warm aanvoel en soms ook heet. Maar dam over mijn hele lichaam.

Reageren
    Matisse

Ik heb juist de zelfde klachten van jou. Heb je al een oplossing gevonden? Graag antwoord want het verstoord mijn leven enorm.

Reageren
Reageer op: Erg warm en vooral gloeiend gezicht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.