- Jessie19 oktober 2020 om 23:36
Sorry, moest Anti Redness van Eucerin zijn, Rode wangen van Roche! Vandaag had ik het erg koud, dan weer warm, daarna tot Nu Rode gloeiende wangen! Wanhopig van
John (moderator)
19 oktober 2020 om 23:39Welke medicatie heb je of ben je aan het afbouwen?
ReagerenJessie20 oktober 2020 om 11:55John (moderator)
20 oktober 2020 om 12:25Dan zal het toch een gevolg van het afbouwen van de medicijn zijn . En daar is dan helaas niet veel aan te doen
ReagerenTess19 januari 2021 om 14:45Ik heb het vooral in de avond, het begint vanaf 3 uur ongeveer. Bij het eten is het het ergst en na het eten wordt het alleen maar erger, het brand best wel en ik heb er echt last van.
ReagerenJannie28 augustus 2021 om 20:33Ook af en toe last van soms blijft het dan weer een hele tijd weg, denk dat het met voedsel te maken heeft, blijkbaar voedingsmiddelen met hoog histamine. Jammer dat de meeste dokters niet wat verder kijken.
ReagerenJaap13 januari 2022 om 21:20Ik heb het zelfde probleem en in de winter het meest. Koud naar warm en ook na het eten is heel me hoofd zo rood als een biet. Onzekerheid stress en vermoeidheid en als je er heel de dag mee bezig bent wordt het alleen maar erger. Je moet maar denken iedere gek zijn gebrek. Sterkte
ReagerenOrtho Life8 december 2022 om 05:34Dit lijkt op histamine, een sluipende trigger die onderschat wordt.
ReagerenAmber23 oktober 2024 om 00:03Ik heb dit ook, precies hoe je het omschrijft. Ik wordt over het algemeen sneller rood bij sporten of in stressvolle situaties. Dit gebeurt in extreme mate tijdens examens, mijn gezicht wordt erg rood en heet en soms zelfs lichtjes gezwollen, hierbij voel ik mijn ogen ook branden. Ik dacht lange tijd dat iedereen dit had maar blijkbaar niet dus. Op willekeurige momenten van de dag heb ik soms hartkloppingen en paniek aanvallen. Kan dus psychosomatisch zijn.
ReagerenMan 45 jaar21 januari 2025 om 15:07Ook ik heb soms zomaar uit het niets een heel rood/paars hoofd met gloeiende wangen voorhoofd en oren. Het is zelfs meerdere keren per dag. Ben al naar een dermatoloog geweest die dacht aan Rosacea, maar bij een second opinion, hebben ze met toch doorgestuurd naar een internist. Ben nu geprikt op de verdenking van een tumor op de bijnier. Als ik zo’n aanval heb, moet ik mijn hoofd echt koelen met koud water of met de airco van de auto vol open. Ik merk dat het vaak komt als ik er zelf aan denk. Je staat ermee op en je gaat ermee naar bed. Je wordt er helemaal moedeloos van, omdat je niet weet waar het vandaan komt, of wat je er tegen kunt doen. Ik heb geen hartkloppingen en zweet niet tijdens een aanval, heb alleen een heeeeeeel warm hoofd. Zelfs een ledlamp voel ik dan branden op mijn gezicht.
ReagerenKim21 februari 2025 om 21:42Misschien histamine intolerantie.?
ReagerenEddy4 mei 2025 om 16:46Ik heb hetzelfde probleem sedert 3 jaar.Excact wat U schrijft tijdens of na de maaltijd,en dat gedurende minimaal 2uren. Ik ben naar de endocrinoloog geweest en moet nu nog 1 onderzoek laten doen. Een MRI scan van de bijnieren. Indien daar een tumor opstaat veroorzaakt dit het probleem van zweten,vooral in het gezicht en het hoofd.
ReagerenHulde786 juni 2025 om 13:58Hallo
Reageren
Ik heb dit ook even goed gelezen en ik moet ook vertellen dat ik ook vaak warm aanvoel en soms ook heet. Maar dam over mijn hele lichaam.Matisse1 april 2026 om 23:05Ik heb juist de zelfde klachten van jou. Heb je al een oplossing gevonden? Graag antwoord want het verstoord mijn leven enorm.
Reageren