- Pluto28 juni 2011 om 17:38
Ik heb een scheef achter hoofd ook wel genoemd als occipitale plagiocephalie het komt door het liggen van het hoofdje in een en dezelfde positie. Hierdoor vlakt de schedel aan een kant af waardoor een afwijkende vorm ontstaat. Ik vind het niet mooi en dus wil een chirurgische behandeling ondergaan allen weet ik niet zeker of dit mogelijk is en als het wel zo is ben bang dat het niet vergoed wordt de verzekeraar dus wat zijn mijn opties???
3 reactiesReagerenAnne28 juni 2011 om 18:15Nee, helaas wordt dit om cosmetische redenen op latere leeftijd niet vergoed. Bovendien zijn de mogelijke complicaties dermate ernstig dat dit alleen in zeer ernstige gevallen van een scheve of afgeplatte schedel, en dan geschiedt dit nog alleen bij erg jonge kinderen waarbij de schedel nog zacht en nog te vervormen is.
ReagerenAnoniem30 april 2014 om 17:37Weet je zeker dat je niet een infectie hebt die je spieren op je hoofd hebben doen verschuiven. Misschien infectie in het gebit?
Zou kunnen hoor, ken iemand met zo een aandoening, had ook een kant heel anders, was dus gewoon puur spier op de verkeerde plek.
Kan geen kwaad om het te checken in ieder geval :D.
ReagerenAnoniem30 april 2015 om 21:55Niet worden vergoed? Kan niet? Wat een achterlijk tyfes land is dit ik heb dit ook helemaal naar de klote erdoor.
Reageren
Noemen ze het ook nog de wiegendood depopulatie is het gewoon.